شناسهٔ خبر: 66973996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد چهار هزار طرح اشتغال زایی بنیاد برکت در لرستان

چهار هزار طرح اشتغال زایی با مشارکت بنیاد برکت در لرستان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

ایجاد چهار هزار طرح اشتغال زایی با مشارکت بنیاد برکت در لرستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مجری بنیاد برکت لرستان گفت: چهار هزار طرح اشتغال زایی با مشارکت این بنیاد در استان ایجاد شده است.
شهرام پور امرایی افزود:تمرکز اصلی بنیاد برکت تکمیل زنجیره ارزش سبز و آبی است و در این  زمینه برای نخستین بار در ۴۰ هکتار زمین اقدام به کاشت زعفران شد.
وی افزود: همچنین این اقدام زمینه اشتغال برای ۹۵ تا ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم کرد.
مجری بنیاد برکت لرستان با اشاره به هدف گذاری برای ایجاد اشتغال بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار طرح اشتغال زایی در لرستان گفت:بنیاد برکت با این میزان طرح اشتغال زایی زمینه ایجاد اشتغال بین چهار تا پنج هزار نفر در این استان را فراهم خواهد کرد.
پورامرایی افزود:عمده فعالیت های بنیاد در این بخش حضور در زنجیره های سبز و آبی است که کاشت پسته و نهال اکالیپتوس از مهم ترین آنهاست.
وی گفت:به همت بنیاد برکت و با هدف اشتغالزایی برای اولین بار در سطح ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رومشکان پسته کشت و زمینه برای اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شده است.
مجری بنیاد برکت لرستان همچنین از کاشت نهال اکالیپتوس در این استان خبر داد و  افزود:در هر هکتار یک هزار نهال اکالیپتوس کاشت شده که میزان بهره وری و بازگشت سرمایه در این بخش بسیار پربار است.
پورامرایی گفت:کشت نهال اکالیپتوس در ۳۷ هکتار در هفت روستا آغاز شده و دوره بازدهی برای این بخش حدود پنج تا ۶ سال است.

نظر شما