شناسهٔ خبر: 66973697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

افشاگری اردن علیه اسرائیل

اردن تلاش رژیم صهیونیستی برای درج نام آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد و آن را تلاش برای ترور سیاسی آنروا دانست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از پایگاه خبری «عمون»، «سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن امروز (شنبه) تأکید کرد که تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور سیاسی آنروا و هدف قرار دادن نماد آن که بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پرداخت غرامت به آن‌ها مطابق با قوانین بین‌المللی تأکید دارد، اقدامی غیرقانونی و باطل است و نقض قانون بین‌المللی و تعهدات رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت از ملت فلسطین و نهادهای وابسته به سازمان ملل و موسسات کمک‌رسانی برای کاهش آثار حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله قدس اشغالی تأکید کرد.

این مقام اردنی همچنین تداوم حمایت‌های جامعه جهانی از آنروا به منظور فراهم کردن زمینه ارائه خدمات حیاتی این آژانس به آوارگان فلسطینی را ضروری خواند.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) چند روز پیش با تصویب اولیه پیش‌نویس طرحی، (آنروا) را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

این طرح که حزب «اسرائیل بیتنو» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل آن را به کنست ارائه کرد، مورد تائید ۴۲ عضو قرار گرفت و ۶ نفر دیگر نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

رژیم اسرائیل مدعی است که آنروا در عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) گروه‌های مقاومت فلسطین (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته است، تا جایی که به دنبال این ادعا برخی کشورها برای مقطعی تأمین مالی این شاخه از سازمان ملل را قطع کردند.

نظر شما