شناسهٔ خبر: 66972985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سیدحسن خمینی:

غربی‌ها جز زبان قدرت، هیچ چیزی را نمی‌شناسند/ مخالف مذاکره نیستم؛ اما مذاکره از موضع قدرت‌

سیدحسن خمینی: یادگار امام خمینی(ره)، گفت: با بیان این‌که غربی‌ها جز زبان قدرت، هیچ چیزی را نمی‌شناسند، گفت:من به هیچ عنوان‌ مخالف مذاکره نیستم؛ اما مذاکره از طریق قدرت‌، از اسرائیلی‌ها جز به زبان قدرت‌ نمی‌توان امتیاز گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در همایش "غزه؛ مظلوم مقاوم" گفت: اگر ملتی اراده‌ کند که زنده بماند، قَدَر حتما به او جوابی مثبت‌ خواهد داد و صبح حتما جلوه‌گر خواهد شد و قید و بندها حتما شکسته خواهند شد.

یادگار امام با بیان این‌که ما به یک ملت‌ مبارز نستوه پشتوانه دادیم، یادآور شد:امام بزرگوار فرمود ملتی که شهادت‌ دارد، اسارت ندارد.امروز در دستان مردم‌ غزه می‌توان پرچم‌هایی را دید که اتکاء آنها به خدا را نشان‌ می‌دهد.

وی تاکید کرد:صبر مردم‌ غزه دنیا را خجالت زده کرد؛ ۵۰ هزار زن و مرد و کودک پیر و جوان کشته شدند اما خم به ابرو نیاوردند و گفتند اگر قرار است بمیریم، ایستاده می‌میریم.بزرگترین علت پیدایش طوفان الاقصی ظلم‌ تاریخی به یک ملت‌ است که از هر راهی رفت تا دنیا را مجاب کند که حق دارد.

حسن خمینی بیان کرد:واقعا انسان بعضی وقت‌ها از غربی‌ها تعجب می‌کند که‌ این‌ مقدار در مقابل اسرائیل کرنش می‌کنند.یک زندان دو میلیون نفری از همه‌ طرف بسته‌، به خاطر اینکه گفتند نمی‌خواهیم تحت‌ سلطه یک رژیم غاصب باشیم.

وی با اشاره به این‌که ظلم‌ تاریخی که‌ منجر به حادثه‌ ۷ اکتبر شد را فراموش نکنیم، اظهار داشت:امام داستان فلسطین را از یک داستان عربی به یک داستان اسلامی تبدیل کرد.یکی از بزرگترین نتایج طوفان الاقصی این بود که مسأله از دینی هم فرا‌تر رفته‌ و انسانی شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد:امروز غزه ملاک انسانیت است.یک نتیجه دیگرش شکستن هیمنه آمریکا و به خصوص اسرائیل است.

وی بیان کرد:کلاه به احترام فرزندان‌ ماندلا در آفریقای جنوبی برداریم؛ عزیزانی که رژیم صهیونیستی را به دادگاه بردند.اینکه همه‌ کشورهای رأی به رسمیت شناختن فلسطین می‌دهند، مشروعیت حقوقی اسرائیل را شکسته است.

یادگار امام عنوان‌ کرد:داستان فلسطین داستان پر غصه‌ای است اما این داستان درس‌هایی هم داشت. نخستین درسش این بود که جز با مقاومت‌ به اهدافتان نمی‌رسید؛ آنچه امروز به دست آمده اثر مذاکره نیست.

وی با بیان این‌که غربی‌ها جز زبان قدرت، هیچ چیزی را نمی‌شناسند، گفت:من به هیچ عنوان‌ مخالف مذاکره نیستم؛ اما مذاکره از طریق قدرت‌ دومین درس غزه این است که سعادت از دل رهبران شجاع و مردم‌ صبور در می‌آید.

وی تاکید کرد: ما ۴۵ سال پیش در ایران این را لمس کردیم و نتیجه این شد که‌ بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه از بین رفت. از اسرائیلی‌ها جز به زبان قدرت‌ نمی‌توان امتیاز گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما