شناسهٔ خبر: 66971187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مهلت ۳ ماهه دادگستری برای تعیین تکلیف کارخانه کمپوست بجنورد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد موظف است طی مدت سه ماه مشکلات کارخانه کمپوست بجنورد را شناسایی و تعیین تکلیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده امروز _ شنبه دوازدهم خرداد_ در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی کارخانه کمپوست باید تمام جوانب امور از جمله پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و مسائل زیست محیطی و بهداشتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: گزارش‌های واصله از انباشت و دفن غیر اصولی زباله‌ها و شکل‌گیری مصادیق متعدد از تهدید علیه بهداشت عمومی و مشکلات زیست محیطی روایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: به نظر می‌رسد این معضل با مدیریت شایسته پسماندها از طریق راه اندازی کارخانه کمپوست در استان قابلیت حل و فصل دارد لذا مقرر است مدیران و مسئولان ذی ربط به وظایف و تکالیف قانونی خود بدرستی عمل کنند.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده بیان کرد: وقتی یک کارخانه یا واحد تولیدی تعطیل شود طبعاً علاوه بر ضرر و زیان متحمل در بخش تولید، حوزه سرمایه گذاری نیز با مخاطرات جدی مواجه می‌شود در حالی که احیا یک مجموعه تولیدی هم می‌تواند باعث رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی شود و از طرف دیگر به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز توسعه پایدار تلقی شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد موظف است طی مدت سه ماه مشکلات کارخانه کمپوست بجنورد را شناسایی و تعیین تکلیف کند.

نظر شما