شناسهٔ خبر: 66970760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت انتخاب رشته آزمون فرهنگیان تا ۱۸ خرداد تمدید شد

تهران- ایرنا- انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم (دانشگاه فرهنگیان) سال ۱۴۰۳ که قرار بود امروز پایان یابد، تا جمعه (۱۸ خرداد) تمدید و اصلاحات جدید دفترچه نیز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷، ضمن اعلام اصلاحات جدید به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته یاد شده، به اطلاع شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ اختصاصی می رساند برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۳/۱۲) برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که بتوانند تا پایان روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۸ انتخاب رشته کنند.

بنابراین داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ مربوط و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه و با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.


درضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود در دانشگاه فرهنگیان اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۸، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

برای مشاهده اصلاحات دفترچه به این پیوند مراجعه کنید.

به گزارش ایرنا، متقاضیانی می توانند نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند که در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت‌ سال جاری (در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ ۰۶ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۷) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شرکت کرده باشند.

به داوطلبان توصیه می شود مطابق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، ابتدا فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه مذکور را تکمیل و سپس بر اساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، در مدت زمان کوتاه‌تر و بدون خطا نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌ خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آزمون پذیرش دانشجومعلم روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار شد. در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌ بودند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد بودند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نوشته بودند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند. اکنون همه این افراد می‌توانند انتخاب‌رشته کرده و کدرشته محل‌های مد نظر را با توجه به دفترچه انتخاب‌رشته انتخاب کنند.

مراحل انتخاب رشته را در این داده نما مشاهده کنید. 

نظر شما