شناسهٔ خبر: 66970567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با حضور وزیر کشور

پروژه شهرداری الکترونیک در سنندج رونمایی شد

پروژه شهرداری الکترونیک امروز با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی شهدا سنندج رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بعدازظهر امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ پروژه شهرداری الکترونیک با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی شهدا سنندج رونمایی شد.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در مراسم رونمایی از این پروژه اظهار کرد: مردم استان کردستان قدردان رئیس‌جمهور شهید هستند و از همان روز اول به سوگ ایشان نشستند.

وی افزود: طبق آیه قرآن شهدا زنده هستند و خون پاک آن‌ها که در این سرزمین ریخته شده پشتیبان آینده کشورمان است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری مجموعه‌ای از سازوکارهای مرتبط با شهر و شهرنشینی است، لذا توسعه و بهبود فناوری‌ها و زیرساخت‌های فنی در این نهاد خدمات‌رسان گام مهمی در ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد بود.

رشیدی با اشاره به اینکه اجرای پروژه شهرداری الکترونیک در شهرداری سنندج با همین نگاه آغاز و بر اساس دیدگاه‌های کارشناسانه زمینه اجرای آن فراهم شد، گفت: کاهش بسیاری از معضلات شهری از جمله ترافیک، کاهش سوانح رانندگی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، مقابله با فساد اداری و حذف هزینه‌های ناشی از تردد غیرضروری شهروندان در شهر از مهم‌ترین خروجی‌های اجرای این پروژه است.

وی اضافه کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان، کاهش بروکراسی اداری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمات از تأثیرات دیگر اجرای این طرح است.

شهردار سنندج تصریح کرد: با رونمایی از پروژه شهرداری الکترونیک از امروز در سنندج خدمات شهرداری در بستر سامانه‌های تحت وب انجام می‌شود و شهروندان بدون نیاز به مراجعه فیزیکی می‌توانند به صورت آنلاین و بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام و خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

رشیدی ادامه داد: شهروندان در کنار دسترسی مستقیم به خدمات شهری، می‌توانند از طریق ۶۵ دفتر پیشخوان فعال این خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این پروژه ۵۳۰۰ هکتار عکسبرداری هوایی انجام شده است، گفت: سامان جی ای اس، پورتال اطلاع رسانی، سامانه یکپارچه شهرسازی، سامانه سنندج من، سامانه حمل و نقل بار و مسافر، سامانه مدیریت شهری ۱۳۷، سامانه مدیریت هوشمند ۱۲۵، سامانه جامع مدیریت آرامستان‌ها، سامانه شفافیت، سامانه داده نما، سامانه بار، سامانه نوبت دهی و ارتباط غیرحضوری با مدیران و سامانه فرصت‌های سرمایه گذاری انجام شده است.

پلاک‌های هوشمند جایگزین پلاک‌های فعلی می‌شود

شهردار سنندج یکی از بخش‌های مهم در پروژه شهر هوشمند را رونمایی از پلاک هوشمند املاک عنوان کرد و افزود: این پلاک‌های هوشمند جایگزین پلاک‌های فعلی می‌شوند و شهروندان با اسکن « QR Code» آن به تمام خدمات شهرداری دسترسی پیدا خواهند کرد.

رشیدی شفاف‌سازی در خرید و فروش ملک را از تأثیرات این بخش در شهرداری الکترونیک دانست و گفت: شهروندان از این پس برای استعلام‌های مورد نیاز در هنگام خرید و یا بازسازی ملک خود می‌توانند از طریق این پلاک‌های هوشمند نسبت به وضعیت تخلفات، جرایم و غیره اطلاعات لازم را بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری کسب کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری نزدیک‌ترین نهاد به مردم در زمینه ارائه خدمات عمومی و رفاهی است اجرای پروژه شهرداری الکترونیک و توسعه آن زمینه ایجاد مدیریت یکپارچه شهری و در نهایت کوچک‌سازی دامنه فعالیت‌های دولت را فراهم می‌سازد.

شهردار سنندج در ادامه خواستار ایجاد ساز و کاری برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و حجمی شهرداری سنندج شد و گفت: تبدیل وضعیت ۷۵۰ نیروی شرکتی و ۳۰۰ نیروی حجمی، نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای خدمت بیشتر کمک می‌کند.

رشیدی به بعضی اقدامات شهرداری سنندج در حوزه عمرانی و توسعه فضای سبز اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار مترمربع آسفالت در سنندج انجام شد و با توجه به سهم سه هزار و ۵۰۰ تن قیر که برای ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده، برنامه‌ریزی ما انجام دو میلیون مترمربع آسفالت در سال جاری خواهد بود.

نظر شما