شناسهٔ خبر: 66969882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اعلام رتبه‌بندی فرودگاه‌ها در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی؛

مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌های بین‌المللی را کسب کرد

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از ثبت و جمع‌آوری تعداد۳۴۲ هزار و ۶۶۶ بازخورد و حصول شاخص رضایت۷۰.۶ درصدی از مسافران فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت: در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی، فرودگاه مهرآباد با کسب ۷۲.۲ بالاترین شاخص رضایت را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛  محمدمهدی افشاری ضمن اعلام رشد ۰.۳ درصدی شاخص رضایت مسافران، نسبت به ماه گذشته(فروردین)، بر تمرکز ویژه و توجه چند برابری مدیران، کارشناسان و عوامل اجرایی طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران، از آغاز سال جاری تا کنون تاکید کرد.

وی افزود: در راستای اجرای دستور مستقیم و تاکید ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاهها در خصوص اهمیت پروژه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و هوشمندسازی سرویس‌های مرتبط در فرودگاه‌های کشور، راهبری این پروژه با جدیت ویژه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با بهره‌گیری از ابزارهای گوناگون و مکانیزه منطبق با فناوری‌های روز دنیا، مجموعه فرآیندهای ثبت مستمر، آنلاین و هوشمند بازخوردهای مسافران منطبق با استانداردهای بین‌المللی در بستر سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و حصول نتایج کاربردی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها در فرودگاه های کشور، در حال انجام است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد در ادامه با اشاره به نتایج رتبه‌بندی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: فرودگاه مهرآباد با ثبت ۱۳۷۰۸۵ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه اول، فرودگاه اصفهان با ثبت ۲۸۳۲۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۶ رتبه دوم، فرودگاه بندرعباس با ثبت ۳۰۱۵۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه سوم، فرودگاه تبریز با ثبت ۱۵۵۸۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه چهارم، فرودگاه شیراز با ثبت ۳۰۴۶۳ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه پنجم، فرودگاه زاهدان با ثبت ۶۶۷۸ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۰.۲رتبه ششم، فرودگاه یزد با ثبت ۸۱۹۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۹.۹ رتبه هفتم، فرودگاه مشهد با ثبت ۶۳۱۰۰ بازخورد و کسب شاخص رضایت۶۶.۵ رتبه هشتم، فرودگاه اهواز با ثبت ۴۸۲۱ بازخورد و کسب شاخص رضایت۶۲.۹ رتبه نهم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسول‌های دیجیتالی نصب شده در سالن‌های ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ماهان، بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته، کسب کردند.

افشاری در پایان گفت: در اقتصاد جهان امروز، یکی از عوامل اساسی و اثرگـذار بر سازمان‌ها، مشتریان آنها هستند و به همین منظور سازمان‌ها و حـوزه‌های خدمت رسان، بایستی همه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را متوجه مقوله CUSTOMER EXPERIENCE (تجربه رضایت مشتری) کنند، چرا که رابطه بسیار قوی بین کیفیت محصول یا خدمات با رضایت مشتری و سودمندی مجموعه وجود دارد و از این رو فرودگاه‌های کشور نیز می‌بایست به منظور بهبود رابطه خود با مسافران و جلب رضایت آنها از خدمات ارایه شده، دایما و به طور مستمر به ارزیابی میزان رضایت یا نارضایتی و نیز شناخت انتظارات مسافران و راهکارهای استراتژیک جلب رضایت آنها و برآورده کردن انتظاراتشان بپردازند.

نظر شما