شناسهٔ خبر: 66969716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اخذ پاسپورت دومینیکا در 5 ماه | سفر به 130 کشور بدون ویزا

اخذ پاسپورت دومینیکا می‌تواند‌ در زمان بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شما و خانواده‌تان آرامش خاطر بیشتری بدهد. شما این امکان را دارید از طریق سرمایه گذاری و دیگر طرح‌های ارائه شده توسط دولت دومینیکا، تابعیت دوگانه و پاسپورت این کشور را دریافت کنید؛ حتی می‌توانید بدون ویزا به بیش از ۱۳۰ کشور از جمله منطقه شنگن، سنگاپور، هنگ کنگ و مالزی سفر کنید و ویزای ده ساله توریستی کشورهایی مثل امریکا و کانادا و استرالیا را دریافت کنید.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی اخذ پاسپورت دومینیکا می‌تواند‌ در زمان بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شما و خانواده‌تان آرامش خاطر بیشتری بدهد. شما این امکان را دارید از طریق سرمایه گذاری و دیگر طرح‌های ارائه شده توسط دولت دومینیکا، تابعیت دوگانه و پاسپورت این کشور را دریافت کنید؛ حتی می‌توانید بدون ویزا به بیش از ۱۳۰ کشور از جمله منطقه شنگن، سنگاپور، هنگ کنگ و مالزی سفر کنید و ویزای ده ساله توریستی کشورهایی مثل امریکا و کانادا و استرالیا را دریافت کنید. پس اگر می‌خواهید از مزایای پاسپورت این کشور منطقه کارائیب بهره مند شوید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد اعتبار، شرایط، مدارک و هزینه  اخذ پاسپورت دومینیکا  افزایش دهید. با ما همراه باشید.

اعتبار پاسپورت دومینیکا در سال 2024

اگر کشوری امکان سفر بدون ویزا را به کشورهای زیادی فراهم کند، اعتبار پاسپورت آن کشور بالاست. گذرنامه دومینیکا در رتبه 34 قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان در شاخص وبسایت passportindex قرار دارد. دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا بدون ویزا و 39 کشور با دریافت ویزا در بدو ورود سفر کنند. این کشورها شامل تمامی کشورهای عضو شنگن، سنگاپور، هنگ کنگ، چین و روسیه و بسیار از کشورهای اروپا هستند. با این حال، برای ورود به کشورهایی مانند نیوزلند، ژاپن، استرالیا و ایالات متحده همچنان به ویزا نیاز است که اخذ آن نیز دشوار نخواهد بود.

مزایای اخذ پاسپورت دومینیکا

از فواید دریافت پاسپورت دومینیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما با سرمایه کم می‌توانید پاسپورت بگیرید. تنها به 100 هزار دلار آمریکا برای کمک به صندوق تنوع اقتصادی یا 200 هزار دلار برای خرید ملک نیاز دارید.

  • برای گرفتن پاسپورت دومینیکا به مدرک زبان نیازی ندارید.

  • هیچگونه محدودیت سنی برای دریافت این پاسپورت وجود ندارد.

  • علاوه بر همسر و فرزندان خود می توانید برای والدین خود و همسرتان نیز پاسپورت بگیرید.

  • برای درخواست پاسپورت نیازی نیست به صورت حضوری به دومینیکا بروید. همه کارهایتان در ایران توسط نماینده قانونی انجام می‌شوند.

  • امکان سفر به بیش از 130 کشور بدون ویزا.
  • امکان استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری متنوع.

روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ شهروندی دومینیکا می توانید از طریق سرمایه گذاری، ازدواج و سایر موارد اقدام کنید؛ اما بهترین راه دریافت پاسپورت دومینیکا سرمایه گذاری است. اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری هم مقرون به صرفه و هم شرایط راحت‌تری است. به طوری که می‌توانید در ازای حداقل سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در اقتصاد این کشور، پاسپورت آن را بگیرید. بدون محدودیت سنی، مدرک زبان و بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی یا رزومه کاری.

یکی از مهمترین مزایای  اخذ پاسپورت دومینیکا  از طریق سرمایه گذاری، مشوق‌های مالیاتی زیادی است که توسط دولت این کشور به شما ارائه می‌شود. به عبارتی، اگر گذرنامه دومینیکا را بگیرید، هیچگونه مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث، مالیات بر سود سرمایه یا مالیات بر ثروت پرداخت نمی‌کنید. زمانی از این مزایا بهره‌مند می‌شوید که از گذرنامه این کشور برای سفر کردن استفاده کنید، اما اگر مستقیماً از دومینیکا درآمد به دست آورید باید مالیات بپردازید. ایرانی‌هایی که پاسپورت دومینیکا دارند و مقیم این کشور نیستند، هیچ مالیانی پرداخت نمی‌کنند.

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایه گذاری

برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری (CBI) راهی مقرون به صرفه برای دریافت پاسپورت در ازای کمک اقتصادی به این کشور است. برای درخواست پاسپورت دومینیکا دو راه پیش روی شماست که شامل کمک مالی به صندوق تنوع اقتصادی و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستند. 

  • صندوق تنوع اقتصادی: کمک غیرقابل استرداد (مبلغ قابل برگشت نیست) به صندوق تنوع اقتصادی (EDF) برای شما از 100 هزار دلار شروع می‌شود. برای یک خانواده تا چهار نفر، حداقل مبلغ مشارکت 175 هزار دلار است.

  • املاک و مستغلات: حداقل سهم اقتصادی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات 200 هزار دلار است. شما باید حداقل سه سال مالکیت ملک را در اختیار داشته باشید و بعد از اینکه 5 سال از زمان اخذ تابعیت شما گذشت، امکان فروش ملک را دارید.

متقاضی اصلی و همراه احتمالی (اعضای خانواده) می‌توانند شهروندی مشترک المنافع دومینیکا را از طرق سرمایه گذاری دریافت کنند و سپس پاسپورت دوم خود را در عرض 5 ماه بگیرند. ناگفته نماند، سریع‌ترین روش اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری است.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

برای درخواست پاسپورت دومینیکا به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پر کردن فرم‌های اداری مربوط به درخواست متقاضی

  • هزینه‌های مربوط به درخواست گذرنامه

  • رسید خزانه داری به عنوان گواهی پرداخت هزینه درخواست

  • دو قطعه عکس جدید

  • اصل و کپی مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)

  • گواهی سلامت پزشکی

  • گواهی عدم سوء پیشینه

  • مدارک اثبات تمکن مالی

  • تعهدنامه رسمی مبنی بر حمایت از اعضای خانواده

  • مدارک اثبات وضعیت مدنی مانند سند ازدواج، سند طلاق، گواهی تولد فرزند و غیره

  • اگر از طرف متقاضی وکالت دارید، باید یک دستور محضری کتبی (در حضور سردفتر اسناد رسمی) از متقاضی داشته باشید.

علاوه بر موارد فوق، متقاضیانی که برای اولین بار درخواست  اخذ پاسپورت دومینیکا  را می‌دهند باید در سفارت بریتانیا در تهران با افسر مربوطه مصاحبه کنند. ناگفته نماند، کشور دومینیکا در ایران هیچ سفارتی ندارد.

اخذ پاسپورت دومینیکا

هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا

برای درخواست گذرنامه از طرق سرمایه گذاری در صندوق تنوع اقتصادی باید هزینه‌های زیر را بپردازید:

متقاضی مجرد

100 هزار دلار آمریکا

متقاضی + همسر

150 هزار دلار آمریکا

متقاضی + همسر + 2 فرزند

175 هزار دلار آمریکا

به ازای هر فرزند بیشتر از دو تا

25 هزار دلار آمریکا

پدر و مادر

50 هزار دلار آمریکا

هزینه‌های دولتی برای سرمایه گذاری از طریق املاک و مستغلات نیز بسته به تعداد افراد تحت تکفل طبق جدول زیر هستند:

متقاضی مجرد

25 هزار دلار آمریکا

متقاضی متاهل

35 هزار دلار آمریکا

خانواده تا چهار نفر

35 هزار دلار آمریکا

خانواده تا شش نفر

50 هزار دلار آمریکا

خانواده تا هفت نفر یا بیشتر

70 هزار دلار آمریکا

مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا

  1. فرم‌های اداری مربوط به درخواست خود را پر کنید.

  2. مدارک مورد نیاز خود و همراهان احتمالیتان را آماده کنید.

  3. مدارک مورد نیاز خود و همراهان احتمالیتان توسط نماینده یا وکیل ارسال می‌شوند.

  4. درخواست شما توسط تابعیت از طریق سرمایه گذاری (CBIU) بررسی می‌شود.

  5. نامه تائیدیه قبولی درخواست به شما تحویل داده می‌شود.

  6. اکنون باید سرمایه گذاری خود را در دومینیکا تکمیل کنید.

  7. گواهی تابعیت و پاسپورت دومینیکا برای شما صادر می‌شود.

نکته: اعتبار پاسپورت دومینیکا برای افراد بالای 16 سال در حدود 10 سال است. افراد کمتر از 16 سال باید هر پنج سال گذرنامه خود را تمدید کنند.

اخذ پاسپورت دومینیکا

کلام آخر

شما با دریافت شهروندی دومینیکا می‌توانید‌ پاسپورت بگیرید و به بیش از ۱۳۰ کشور دنیا مانند منطقه شنگن، سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی بدون ویزا سفر کنید و ویزای توریستی ده ساله کشورهایی نظیر کانادا، آمریکا و استرالیا را به راحتی بگیرید. داشتن گذرنامه به شما امکان می‌دهد تا در این کشور صلح آمیز زندگی کرده و سرمایه گذاری کنید. دومینیکا از لحاظ سیاسی و اقتصادی پایدار است و از نظر اقتصادی توانسته شرایط خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند. مهم است مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا را به یک شرکت مهاجرتی معتبر بسپارید تا خیالتان از هر بابت راحت شود و بتوانید پاسپورت معتبر این کشور را دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان «گروه بین المللی عالیان ویزا» تماس بگیرید. طبق آخرین اخبار، مبالغ مربوط به سرمایه گذاری به زودی در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.

نظر شما