شناسهٔ خبر: 66969246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح تکریم شهدا با چله خدمت در قشم راه‌اندازی شد

قشم - ایرنا - فرماندار قشم با بیان اینکه خدمت به مردم بزرگترین بزرگداشت برای شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی اخیر است از راه اندازی نخستین طرح تکریم شهدا با چله خدمت در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قشم، محمد محمدحسینی روز شنبه اظهار کرد: نخستین برنامه این طرح به مناسبت گرامیداشت مقام شهدای خدمت با اجرای فروش بلیط نیم بهای شناورهای مسافربری برای مسافران در مسیر بندر شهید ذاکری قشم به بندر شهید حقانی بندرعباس در روز چهاردهم خرداد ماه جاری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.

وی ضمن تقدیر از شرکت های تعاونی کشتیرانی «خیبر خلیج فارس قشم»، «دریا سفر خلیج فارس بندرعباس» و انجام هماهنگی های اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم برای اجرای این طرح گفت: در روز ۱۴ خرداد ماه هر شناور مسافربری شرکت های یادشده به منظور خدمت به مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس یک سفر نیم بها را انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان قشم از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در راستای اجرا و برگزاری طرح تکریم شهدا با چله خدمت، پیگیر اجرای خدمات عمومی در حوزه مسوولیتی خود باشند و نتیجه را اطلاع رسانی کنند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

حضرت امام خمینی(ره) در روز یک مهر سال ۱۲۸۱ در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما