شناسهٔ خبر: 66968962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تهدید طرفداران ترامپ به شورش و انتقام‌جویی

پس از محکومیت ترامپ در دادگاه پرداخت حق السکوت، بسیاری از طرفداران وی، خواستار شورش و انتقام سخت و خشن شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پس از محکومیت ترامپ در دادگاه پرداخت حق السکوت، شمار زیادی از وب سایت‌های حامی وی، خواستار شورش، انقلاب و انتقام سخت و خشن شدند.

پس از آنکه ترامپ در تمام ۳۴ فقره اتهامی خود در پرونده پرداخت حق السکوت گناهکار شناخته شد، طرفداران وی، در پست‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها خواستار به راه افتادن شورش و انتقام سخت شدند.

بر این اساس، برخی از هواداران ترامپ خواستار حمله به هیئت منصفه، اعدام قاضی پرونده خوآن مرکان و یا جنگ مدنی آشکار و شورش مسلحانه شدند.

در همین حال، در پستی با اشاره به مهاجران غیرقانونی، آمده است: فردی در نیویورک که چیزی برای از دست دادن ندارد، باید از قاضی مرکان محافظت کند. امیدوارم او با قمه با مهاجران غیرقانونی برخورد کند.

در پست دیگری، فردی پیشنهاد کشتن لیبرال‌ها را مطرح کرده و نوشته: زمان آن رسیده که برخی چپ‌ها را محدود کنیم. این کار با رای دادن درست نمی‌شود.

این در حالی است که رفتار‌های خشونت آمیز و خشن از سوی ترامپ و طرفدارانش محدود به این مورد نیست. طرفداران ترامپ پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ و شکست وی در مقابل جو بایدن با تحریک ترامپ و ادعا‌های بی اساس وی مبنی بر بروز تقلب در انتخابات، به کنگره آمریکا حمله کردند. پرونده‌ای که در حال حاضر یکی از پرونده‌های کیفری دونالد ترامپ است.

روز پنچ شنبه ۳۰ ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ۱۲ عضو هیئت منصفه پس از یک روز مشورت، در تمامی ۳۴ مورد جعل سوابق مالی او را مجرم اعلام کرد و قاضی دادگاه نیز قرار است حکم نهایی را در ۱۱ ماه جولای قرائت کند و ممکن است ترامپ به جریمه مالی، حکم تعلیق و یا حتی زندان محکوم شود.

با این حال این حکم قطعی نیست و وکلای ترامپ تلاش خواهند کرد در دادگاه استیناف، حکم را باطل کنند و این پروسه ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پس از محکومیت در دادگاه پرداخت حق السکوت، با حالتی خشمگین متعهد به ادامه مبارزه در این مسیر شد.

وی در مقابل شمار زیادی از دوربین‌های خبرنگاران در برج ترامپ خشمگینانه پیامی را خطاب به مخالفان سیاسی و قانونی خود اعلام کرد که او آماده مبارزه است.

ترامپ همچنین در مقابل خبرنگاران افزود: هیچ اطلاعی در مورد پرداخت این رقم حق السکوت نداشته و ۱۳۰ هزار دلار به عنوان دستمزد مایکل کوهن بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را دارد، افزود: «حکم واقعی در ۵ نوامبر در روز انتخابات خواهد بود». او قاضی دادگاه را یک فرد جنجالی توصیف کرد و گفت که «این نبرد هنوز پایان نیافته است».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در اولین واکنش عمومی پس از صدور رای محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت، انتقادات به این حکم را خطرناک و غیرمسئولانه خواند.

بایدن خطرنشان کرد این بی ملاحظگی است، این خطرناک است، این اقدامی غیرمسئولانه برای هر کسی است که بگوید این حکم متقلبانه است، زیرا آن را دوست ندارد.

پیشتر نیز جو بایدن نیز در اولین واکنش خود نسبت به این رای گفت: «صندوق رأی تنها راهی است که می‌توان ترامپ را از کاخ سفید دور نگه داشت». کمپین انتخاباتی بایدن نیز گفت: هیچ کس فراتر از قانون نیست.

«مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت که امروز یک روز «شرم آور» در تاریخ آمریکا است. او گفت: آنچه اتفاق افتاد یک اقدام صرفا سیاسی بود و ربطی به قانون ندارد.

کریس مورفی سناتور دموکرات نیز در واکنش به این حکم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ترامپ مرتکب خلاف شد و به این دلیل محکوم شد و این یعنی حاکمیت قانون».

نظر شما