شناسهٔ خبر: 66968842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کلاهبرداری میلیاردی رمز ارز در ترکیه

پلیس ترکیه ۱۲۷ کلاهبردار را به اتهام کلاهبرداری هرمی رمز ارز به ارزش یک میلیارد دلار در ۲۱ شهر به مرکزیت آنکارا پایتخت این کشور، بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ پلیس ترکیه ۱۲۷ کلاهبردار را به اتهام کلاهبرداری هرمی رمز ارز به ارزش یک میلیارد دلار در ۲۱ شهر به مرکزیت آنکارا پایتخت این کشور، بازداشت کرد.
این افراد متهم به کلاهبرداری بالغ بر یک میلیارد دلار از سرمایه مشتریان در بازار ارز‌های دیجیتال هستند.
یکی از بازداشت شدگان شخصی بنام آشکن کاپیشماک نویسنده و کارشناس امور رفتار شناسی است که از طریق پلتفرم smart trade coin با وعده سرمایه گذاری پر سود و ریسک صفر، به روش تشکیل زنجیر سعادت یا به تعبیر دیگر روش هرمی از مشتریان کلاهبرداری می‌کرد.
این پرونده بیش از چهل هزار شاکی و مالباخته دارد و پلیس مبارزه با جرائم سایبری ترکیه حدود یک میلیارد لیر و بیش از ۲۰۰ مورد اموال غیر منقول و منقول بازداشت شدگان را توقیف کرده است.
بزرگترین کلاهبرداری رمز ارز در ترکیه مربوط به دو سال پیش توسط یک جوان ترکیه‌ای با نام فاروق فاتح اوزر بود که به اتهام کلاهبرداری ارز دیجیتال به ارزش دو میلیارد دلار پس از خروج از کشور توسط پلیس بین الملل بازداشت و به چهل هزار سال زندان (حبس ابد) محکوم شد.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه اعلام کرد مبارزه با مجرمان سایبری ادامه دارد و نیرو‌های پلیس سایبری برای امنیت سایبری ۲۴ ساعته انجام وظیفه می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_11174988"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4249386/11174988?width=700&height=300"></script></div>

۱- وکیل مدافع مالباختگان
۲ - علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

نظر شما