شناسهٔ خبر: 66968825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف ۸۰ درصدی پرونده‌های جعل با تجهیزات نوین پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: شناسایی شیوه‌های نوین مبارزه با جعل اسناد هویتی با استفاده از به روزترین تجهیزات پلیس آگاهی است.

صاحب‌خبر -

کشف ۸۰ درصدی پرونده‌های جعل با تجهیزات نوین پلیس آگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار محمد قنبری گفت: یکی از بخش‌های مهم پلیس آگاهی که پرونده‌های خاص، مهم و پیچیده در حوزه‌های مختلف به آن محول می‌شود، معاونت عملیات ویژه است که کارآگاهان در این بخش با تلاش شبانه روزی اقدامات مثمر ثمری را داشته اند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا از افزایش ۱۸ درصدی ارجاع پرونده ها، ۱۰ درصدی کشفیات و ۱۶ درصدی دستگیری در سال گذشته در ادارات عملیات ویژه در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: پلیس آگاهی از ابتدای سال طرح‌های ضربتی را در سراسر کشور طراحی کرده که تمامی ادارات آگاهی در راستای خشکاندن قاطع ریشه جرم و مرتکبان آن ماموریت‌هایی را انجام داده و تا پایان سال نیز با همین رویکرد عملیات‌های دیگری پیش بینی شده و در دستور کار قرار دارد.

سردار قنبری با بیان اینکه پلیس آگاهی اقدامات موثری را در زمینه پیشگیری و همچنین تعامل با دستگاه‌های مختلف برای ازبین بردن جرم جعل اسناد و مدارک رسمی و هویتی انجام داده است، گفت: شناسایی شیوه‌های نوین مبارزه با جعل اسناد هویتی از جمله آموزش‌های مهم کارآگاهان است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در کشور توسط کاراگاهان کشف می‌شود، افزود: طرح‌هایی در برخورد با جاعلان مدارک هویتی و تحصیلی در سراسر کشور برگزار و نیز با جدیت استمرار و همچنین در این زمینه با مراجع قضایی تعامل و هماهنگی‌هایی انجام شده است.

وی بر سرعت در پیگیری و پی جویی کشف جرایم با استفاده از روش‌های علمی تاکید کرد و گفت: بکارگیری تجهیزات نوین یکی از رویکرد‌های مهم پلیس آگاهی در دست یابی به اهداف پیش بینی شده خود است.

نظر شما