شناسهٔ خبر: 66968304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممنوعیت دریافت وجه از والدین در حوزه حمل و نقل دانش آموزی

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دریافت وجه از والدین توسط مدرسه، در حوزه حمل و نقل دانش آموزی برای سال تحصیلی ۱۴ ۴-۱۴ ۳ ممنوع است.

صاحب‌خبر -

محمد شفاعی بجستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد،در حاشیه جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی که در سالن جلسات شهدای گمنام این اداره کل برگزار شد در خصوص آیین نامه اجرایی سرویس حمل و نقل دانش آموزان اظهارداشت: آیین نامه اجرایی سرویس حمل و نقل دانش آموزان، مصوب هیئت وزیران و الزام بر اجرا در سال تحصیلی 14 4-14 3 به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی افزود: به استناد ماده 24 آیین نامه اجرایی، انعقاد هرگونه قرارداد بین مدارس با شرکت های مجری سرویس حمل و نقل دانش آموزی و دریافت وجه از والدین توسط مدرسه، در حوزه حمل و نقل دانش آموزی برای سال تحصیلی 14 4-14 3 ممنوع است.

شفاعی تصریح کرد: والدین به استناد ماده 27 آیین نامه اجرایی برای دریافت خدمات سرویس مدرسه باید از طریق سامانه سپند و از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های مجاز اقدام کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) متعلق به وزارت کشور است که به استناد بند 10 از ماده 1 «آیین نامه اجرایی حمل ونقل دانش آموزی » مصوب هیئت وزیران و با راهبری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور طراحی و راه اندازی شده است.

شفاعی بیان کرد: نرخ خدمات سرویس دانش آموزان باید توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری‌ها برای تصویب به شورای شهر ارائه شود و سپس بر روی سامانه سپند بارگذاری و به اطلاع والدین می‌رسد.

انتهای پیام/282

نظر شما