شناسهٔ خبر: 66968000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام ۲ هزار زائر از پردیس به حرم امام خمینی(ره)

پردیس- ایرنا- فرمانده سپاه پردیس گفت: در قرارگاه فرهنگی شهید فهمیده برای اعزام ۲ هزار زائر ازشهرستان به حرم امام راحل(رض) در سی و پنجمین سالگرد ارتحال رنامه ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سرهنگ ابراهیم گرمابدری روز شنبه درحاشیه برگزاری نشست خبری برنامه های ستاد ارتحال امام به خبرنگاران گفت: در سی و پنجمین سالروز ارتحال امام راحل(ره) ۵۲ دستگاه اتوبوس مستقر در مساجد شهرهای پردیس ،بومهن، سعید آباد،خسروآباد، فازهای ۱۱،۵،۹،۸ مسکن مهر و روستاهای شهرستان، زائران را در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح روز ۱۴ خرداد به حرم مطهر امام راحل اعزام خواهند کرد.
وی با اشاره به شعار کشوری امسال در برگزاری مراسم ارتحال،توضیح داد: شعار امسال امام وعده های صادق نام گذاری شده است با برگزاری برنامه های پرمحتوا در این ایام، وعده های صادق امام را تبیین خواهیم کرد.
فرمانده سپاه پردیس افزود: برنامه های مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) از ساعات ابتدایی صبح آغاز با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار و تا ظهر با حضور مردم شهید پروردرحرم مطهر ادامه دارد.
گرمابدری گفت: در حرم مطهر حضرت امام ۶ ایستگاه صلواتی توسط شهرستان پردیس برپا می شود و ۵ ایستگاه صلواتی دیگر در مسیرهای اصلی و میادین مرکزی شهری،در محل عوارضی آزاد راه تهران -پردیس، جاده قدیم جاجرود برای خدمات رسانی به زائران برپا می شود.
وی ادامه داد: میزبانی و خدمات رسانی کوتاه مدت از زائران استان گلستان داریم و برای پذیرایی از زائرانی که از استان مازندران پیاده به سمت مرقد امام راحل(ره) طی طریق می کنند، مسجد جامع اهل بیت (ع) بومهن و مسجد امام رضا (ع) خسرو آباد آماده سازی شده است.
فرمانده سپاه پردیس با اشاره به سایر برنامه ها، خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های روشنگری با بیان وعده های صادق حضرت امام (ره) با محوریت کمیته فرهنگی حوزه تبیینی و تبلیغی رسانه،فضا سازی و تبلیغات در سطح شهر با موضوع رحلت امام (رض)و شعار محوری وعده های صادق و رهنمودهای مقام رهبری بخشی از برنامه های آیین گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) است.
گرمابدری ادامه داد: برگزاری مسابقه وصیتنامه امام و بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم با همکاری نهاد کتابخانه شهرستان که درحال انجام است و حضوراقشار، ورزشکاران دانش آموزان کارمندان که در قالب کاروان هایی به حرم مطهر اعزام می شوند و مساجد وحوزه های مقاومت شهرستان آماده ثبت نام مردم ولایتمدار هستند.
وی گفت: برنامه های تبیینی،سوگواری و عزاداری در ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در مساجدو حسینیه های شهرستان برگزار می شود.
فرمانده سپاه پردیس گفت: سی و پنج سال قبل رهبر عزیز را در ۱۴ خرداد از دست دادیم و بعد از آن هم نایب برحق ایشان به رهبری منصوب شدند و ۳۵ سال از رهبری و زعامت ایشان می گذرد و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل به صورت یک سنت و مراسم هرسال درسطح کشور با حضور مردم شهید پرور و ولایتمدار با حضور پرشور آنهابرگزار می شود.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما