شناسهٔ خبر: 66967808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش استان:

به ۵۳ هنرستان دیگر در کرمانشاه نیاز داریم

زهرا مرادی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کمبود فضای هنرستانی در استان، گفت: باید تلاش کنیم سهمیه استان برای ساخت هنرستان را افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

ماشالله پروین، امروز(۱۲ خرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به بالا بودن تراکم  هنرجویان در هنرستانهای استان، گفت: در حالیکه بر اساس استانداردها باید هر کلاس درس هنرستانی ۲۱ هنرجو داشته باشد، این عدد در هنرستان های استان کرمانشاه ۲۷ نفر است.

 وی افزود: تراکم هنرجویان هنرستان های استان کرمانشاه در سه ناحیه آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه و شهرستان های سرپلذهاب و اسلام آباد غرب بالا است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در پایان برنامه هفتم توسعه یعنی در سال تحصیلی ۱۴۰۸-۱۴۰۷ باید ۵۳ هنرستان با ۴۹۳ کلاس درس به فضاهای هنرستانی استان اضافه شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این بازه زمانی هزار هنرستان در کشور ساخته خواهد شد که سهم استان کرمانشاه در این بین ساخت ۳۲ هنرستان است و لازم داریم استاندار و دیگر مسئولین ورود کرده و سهمیه استان را به ۵۳ هنرستان افزایش دهند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۱۷۲ باب هنرستان دارد که ۱۲۶ هنرستان مستقل و ۴۶ هنرستان به صورت ضمیمه در کنار دبیرستانها فعال هستند، گفت: در استان کرمانشاه ۷۰ هنرستان فنی و حرفه ای و ۱۰۲ هنرستان کار و دانش فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها ۴۰ باب از هنرستانهای استان فضای کارگاهی دارند، گفت: به ایجاد فضای مناسب کلاسی و کارگاهی برای توسعه رشته های هنرستانی نیاز داریم. همچنین تجهیزات هنرستانهای استان باید به روز شوند. 

وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه ریزی برای ترغیب دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنرستانها در استان داشت و گفت:  سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ در مجموع ۲۸.۷۸ درصد دانش‌آموزان پایه دهم استان تحصیل در هنرستانها را برای ادامه تحصیل انتخاب کردند که در سال تحصیلی گذشته این عدد به ۳۶.۳۸ درصد رسید.

پروین در ادامه با اشاره به فعال بودن ۷۸ رشته در هنرستانهای استان، افزود: ۵۴ رشته کار و دانش و ۲۴ رشته فنی و حرفه‌ای در هنرستان های کرمانشاه فعال است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد هنرجویان هنرستانهای استان گرایش به تحصیل در رشته های صنعتی مثل برق، الکترونیک، رایانه و... دارند، گفت: ۱۶ درصد هنرجویان متقاضی تحصیل در رشته های حسابداری و تربیت بدنی، ۲۱ درصد رشته های هنری و تنها سه درصد متقاضی تحصیل در رشته های کشاورزی هستند.

پروین افزود: هم اکنون ۲۲ هزار و ۷۰۰ هنرجو در هنرستانهای استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

 انتهای پیام


 

نظر شما