شناسهٔ خبر: 66967532 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

آمادگی اندیشکده حکمرانی آموزش عالی برای کسب مرجعیت علمی دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از آمادگی اندیشکده حکمرانی آموزش عالی برای کسب مرجعیت علمی در دانشگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای علمی اندیشکده آموزش عالی، جلسه شورای علمی اندیشکده آموزش عالی صبح امروز (شنبه) به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و در سال شهید سلیمانی برگزار شد. رئیس اندیشکده آموزش عالی ضمن اشاره به فلسفه تاسیس اندیشکده گفت: یکی از وظایفی که در آئین نامه اجرایی بسیج اساتید است کمک به کسب مرجعیت علمی آموزش عالی کشور است.

محمدرضا مردانی افزود: وظیفه دیگر کمک به آموزش عالی کشور برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دیگر وظیفه نیز کمک به حکمرانی برای ارتقاء کارآمدی به ویژه در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه است.

وی بیان کرد: بر اساس وظایف تعریف شده چهار اولویت برای بسیج اساتید پیش بینی شده است. اولویت نخست انسجام سازمانی و اعتلای بسیج است. اولویت دوم موضوع جهاد تبیین و امید آفرین و اولویت سوم نیز بحث کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. چهارمین اولویت نیز کمک به حکمرانی در کشور است. بنابراین تلاش ما این است که با این رویکرد بتوانیم از ظرفیت اساتید در راستای مشکلات کشور علاوه بر نقش آفرینی عمومی در نقش آفرینی های تخصصی نیز استفاده کنیم.

اندیشکده آموزش عالی در خدمت آموزش عالی است
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: این اندیشکده در راستای کمک به اعتلای آموزش عالی تشکیل شده است و هدف نیز این است تا از انجام کارهای موازی جلوگیری و در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بتواند به نیازهای آموزش عالی بپردازد و اگر بسته سیاستی ای دارد که به نفع آموزش عالی کشور است ارائه دهد. لذا اساسا ایناندیشکده در خدمت آموزش عالی است.

مردانی از پویایی و قابل انعطاف بودن این اندیشکده خبر داد و گفت: هر زمان نیاز باشد گروه‌ها و کارگروه‌های دائمی و موضوعی در این اندیشکده تاسیس می‌شود.

رئیس اندیشکده در ادامه با معرفی دبیر، مدیران گروه‌ها و اعضای شورای علمی اندیشکده گفت: تاکنون ۲۲ کمیته تخصصی ذیل اندیشکده تعریف شده که ۱۱ کمیته فعال شده است و امیدواریم با عنایت خدواند متعال و همت اساتید بسیجی این حرکت علمی و مبتنی بر نیازها و باورهای انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود برسد.

وی گفت: مزیت بسیج اساتید این است که یک تشکل استادی است که امکان مطالبه گری دارد؛ بنابراین تاکنون بسته های سیاستی گوناگونی نیز تدوین کرده و خدمت مسئولان امر ارائه شده است.

نظر شما