شناسهٔ خبر: 66967387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز:

جلسات ملی تعیین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی با حضور نمایندگان و کارشناسان این حوزه برگزار شود

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی البرز: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز گفت: در جلسات ملی بررسی و تعیین سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاوزی، نمایندگانی از این بخش برای اظهارنظر و بیان نقطه‌نظرات کارشناسی حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از البرز، نبی‌اله نوری‌نسب در چهارمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی با توجه به طرح موضوع بررسی وضعیت سوخت ماشین‌آلات حوزه کشاورزی بیان کرد: همیشه در مجامعی که حضور داشته‌ام این مطلب را بارها مطرح کرده و در این جلسه نیز تاکید دارم که در جلسات مهم تصمیم‌گیری حتی مجلس شورای اسلامی که قانون‌گذار است، وقتی طرح، دستورالعمل یا بخش‌نامه‌ای تصویب می‌شود، نماینده یا نمایندگانی از حوزه مورد نظر حضور داشته باشند، به عنوان نمونه در جلسات ملی مرتبط به تعیین سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی باید نمایندگان یا کارشناسانی از این حوزه نیز دعوت شوند.

 وی در مورد تصمیم دولت مبنی بر کاهش سهمیه سوخت ماشین‌آلات حوزه کشاورزی گفت: این تصمیم به یقین نتیجه‌بخش نخواهد بود؛ زیرا موجب نارضایتی کشاورزان در خصوص تامین نیازهای مراحل مختلف تولید محصول است و این مسئله با شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز افزود: وقتی سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی به درستی تعیین نشود، ضمن عدم جایگزینی سوخت دیگر، این کمبود موجب اختلال در روند تولید محصول است.

وی در ادامه با طرح پیشنهاد تشکیل کارگروهی با حضور کشاورزان، افراد صاحب‌نظر در تامین سوخت ماشین‌آلات حوزه کشاورزی و مسئولان و کارشناسان مرتبط به حوزه تامین سوخت گفت: با بررسی موضوع و تعیین راهکارهایی در خصوص طرح درخواست افزایش یا منطقی‌سازی تخصیص سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، این تصمیمات در صورت نیاز به پیگیری‌های بیشتر به شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان ارجاع و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود.

نوری‌نسب در بخش دیگری تاکید کرد: برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از قطع برق چاه‌های آب کشاورزی، نیاز است که از قبل دستگاه‌های متولی خدمت‌رسان با بخش خصوصی در مورد تنظیم زمان خاموشی برق چاه‌های آب این حوزه هماهنگ باشند و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما