شناسهٔ خبر: 66967160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحویل دومین دستگاه سی آرم به مرکز آموزشی و درمانی ولایت قزوین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دومین دستگاه سی آرم با ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال به مرکز آموزشی و درمانی ولایت قزوین تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

عبداله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هم اکنون یک دستگاه، به طور مشترک بین اتاق عمل و بخش تصویربرداری مجاری صفراوی و پانکراس با آندوسکوپی (ERCP) مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع احتمال آسیب به دستگاه را هنگام جابجایی بالا می‌برد.

وی افزود: با نصب و راه اندازی دستگاه دوم امکان برنامه ‏ریزی بهتر جراحی ‏ها و افزایش طول عمر دستگاه اول نیز فراهم می‌شود.

به گفته این مسئول، دستگاه سی آرم (C-ARM) توسط اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت برای معالجه بیماران، خریداری و تحویل مرکز آموزشی و درمانی ولایت شد.

کشاوز بیان کرد: این دستگاه یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است و توانایی رادیوگافی داشته و همچنین برای تصویربرداری هنگام عمل جراحی استفاده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این سیستم تصاویر "ایکس ری" را به صورت "رل تایم" با رزولیشن بسیار بالا تولید می‌کند که پروسه عمل جراحی را قابل مشاهده می‌سازد.

نظر شما