شناسهٔ خبر: 66966752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری سمنان: پیشگیری از نقض حقوق شهروندی از اهمیت بالایی برخوردار است

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر اهمیت برخورد قضایی با ناقضان قانون گفت: پیشگیری از نقض حقوق شهروندی از اولویت بالایی برخوردار است و در این راستا مجریان قانون باید حقوق افراد را به درستی برای آن‌ها تفهیم کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اولین جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به ریاست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان با حضور اعضا در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از استماع نقطه نظرات اعضا و قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده گفت: قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی به صراحت برای کلیه محاکم عمومی، انقلاب و نظامی، دادسرا‌ها و ضابطان قوه قضاییه وظایفی را مشخص کرده که باید دقیق رعایت و اجرا شود.

وی با تاکید به خودداری از انجام بازدید‌های تشریفاتی افزود: نظارت بر حسن اجرای ماموریت‌های محوله در آن قانون در بازدید‌های میدانی باید همراه با دقت، جدیت، کیفیت، اثر گذار و قاطعیت باشد و در صورت مشاهده تخلف از قوانین، علاوه بر اصلاح روش‌ها و انطباق آن‌ها با مقررات، با متخلفان نیز از طریق مراجع صالح برخورد جدی به عمل آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: با رعایت اخلاق حرفه ای، تحقیق و تفحص در بازرسی‌ها معمول شود و افراد و مسئولانی که قوانین را به درستی اجرا می‌کنند هم مورد تشویق قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان عنوان کرد: دو مقوله برخورد قانونی با ناقضان و پیشگیری از نقض حقوق شهروندی دارای اهمیت بسیاری است و علاوه بر اینکه مجریان انجام این قوانین باید به درستی حقوق قانونی افراد را تفهیم کنند برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط نیز ضرورت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما