شناسهٔ خبر: 66966493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دربازدید استاندار گیلان ازحوزه امتحانی دانش آموزان در رشت مطرح شد

برگزاری سراسری امتحانات پایه متوسطه در گیلان+ مصاحبه

دکتر اسدالله عباسی گفت: برای نخستین بار امسال امتحانات دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سراسری درگیلان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری سراسری امتحانات پایه متوسطه در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دبیرستان دخترانه شاهد رشت گفت: امتحانات دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امسال برای نخستین سراسری دراستان برگزار می‌شود و این درحالیکه، تا پارسال پایه دوازدهم سراسری برگزارمی شد و امسال دو پایه دیگر به آن اضافه شده است.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به اهمیت این اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با این اقدام سوابق تحصیلی دانش آموزان برای کنکور سراسری لحاظ شده و شرط معدل به کمک دانش آموزان خواهد آمد.
وی اضافه کرد: در کنکور امسال ۵۰ درصد شرط معدل و ۵۰ درصد نمره کنکور سراسری برای دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان هم با بیان اینکه ۱۷۳ حوزه اجرایی وظیفه برگزاری آزمون‌های نهایی را در استان بر عهده دارند، گفت: ۴۷ هزارو ۲۰۰ دانش آموز گیلانی در دوره دوم متوسطه و ۷ هزارو ۲۳۰ داوطلب ترمیم نمره در امتحانات نهایی امسال شرکت می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_11175679"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4249321/11175679?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما