شناسهٔ خبر: 66966307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خمیرمایه اصلی هزاران اثر و ابتکار در «الف‌تا» سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت:رسالت «الف‌تا»، شناسایی معلم‌ های توانمند، مبتکر و خلاق و معرفی آنها به جامعه با هدف الگوسازی و ایجاد گفتمان تحولی در بین معلمان کشور دانست.

صاحب‌خبر -

خمیرمایه اصلی هزاران اثر و ابتکار در «الف‌تا» سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: رهبر انقلاب در دیدار با معلم‌ها، الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر را امری ضروری برشمرد در همین راستا می‌توان الف تا را یک بستر و فضا برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری دانست.

وی افزود: آموزش و پرورش باید الگو‌های موفقی همچون معلمی که خوب تدریس می‌کند یا رنج رفت و آمد به مناطق دشوار برای تدریس به دانش آموزان را به جان خریده، شناسایی نموده و به عنوان قهرمان تعلیم و تربیت به جامعه معرفی کند. امید داریم تا با برگزاری موفق رویداد «الف تا» و استفاده از تجربیات و ابتکارات تحولی معلمان شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: ایجاد بانک اطلاعات «الف‌ تایی‌ها» و معرفی ایده‌های برتر و ترویج آن در بستر‌های مختلف را اولین اقدام استان برای اشتراک گذاری تجربیات برتر شناسایی شده است. ایجاد هسته‌های علمی معلم‌های تحول خواه در هر منطقه، انتخاب یک رابط منطقه‌ای و عملیاتی کردن ابتکارات موجود در سال تحصیلی جدید را به عنوان گام دوم استان برای ایجاد مدرسه صالح و در تراز سند تحول بنیادین برشمرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت صداوسیمای استان و حضور منتخبین استانی در برنامه‌های سیما، تهیه ویدئو از منتخبین و بازنشر آن در گروه‌های رسمی آموزش و پرورش، تاسیس باشگاه «الف‌ تایی‌ها» به منظور ایجاد انگیزه برای شرکت کنندگان جدید، برپایی دوغرفه برای ارائه تجربیات برتر به صورت پنل و ۵ غرفه از مدارس پیشتاز تحول با دست‌سازه‌ها و ابتکارات در بزرگترین رویداد دانش آموزی شمال‌غرب کشور، برگزاری همایش‌های حضوری و مجازی در تمام مناطق آموزشی استان و استفاده از ظرفیت شبکه رهیاران تحول از جمله برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی در راستای معرفی رویداد الف‌تا و ایجاد مشارکت معلم‌ها در این رویداد بوده است.

نظر شما