شناسهٔ خبر: 66965947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات اشنویه توسط تیم آفرود هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات جان دو کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات صعب‌العبور شهرستان اشنویه پس از تلاش ۱۲ ساعته خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمید محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از نجات دو کوهنورد ۵۰ و ۴۷ ساله مفقود شده در ارتفاعات صعب‌العبور شهرستان اشنویه بر اثر ناآشنایی با محیط سخت‌گذر خبر داد.

وی افزود: تلاش ۱۲ ساعته نجات‌گران هلال‌احمر در تاریکی شب نتیجه‌بخش بود و در این راستا صبح امروز، شنبه دوازدهم خرداد کوهنورد مصدوم و هم‌نورد مفقود شده‌اش در ارتفاعات سپی‌ریز اشنویه نجات پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: این موضوع دیشب به مرکز پاسخگویی اضطراری هلال احمر از سوی نیروهای مردمی اطلاع داده شده بود و دو تیم از نجات‌گران کوهستان شهرستان اشنویه و یک تیم از پایگاه امداد و نجات عین‌الروم بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی تصریح کرد: نجات‌گران بعد از صعود در ارتفاعات به یکی از کوهنوردان که از ناحیه مچ پا آسیب دیده بود، دسترسی پیدا کردند و پس از آتل‌بندی و اقدامات پیش بیمارستانی او را به مرکز درمانی انتقال دادند.

وی ادامه داد: نجات‌گران هلال‌احمر برای پیدا کردن کوهنورد دوم ۱۲ عملیات جست‌وجو را ادامه داد و تیم داوطلب آفرود هلال‌احمر صبح امروز به این کوهنورد مفقود شده دسترسی پیدا کردند و او را به پایین دست انتقال دادند.

نظر شما