شناسهٔ خبر: 66965691 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تکلیف داوطلبان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب رشته کنکور

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش، ارزشیابی نظام آموزشی کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان نمی‌توانند هم در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده و هم در انتخاب رشته کنکور شرکت کنند، گفت: پذیرفته‌شدگان نهایی این دانشگاه فرصت انصراف از دانشگاه فرهنگیان را خواهند داشت تا بتوانند در انتخاب رشته کنکور شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صدر اظهار کرد: آزمون پذیرش در دانشگاه فرهنگیان همزمان با نوبت اول کنکور و به صورت اختصاصی برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون قبل از اعلام نتایج آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان پذیرش در آزمون فرهنگیان نیازمند انتخاب رشته در این دانشگاه هستند که از هفته گذشته آغاز شده است. پس از پایان این فرایند نتایج اولیه آزمون اعلام می‌شود. در واقع ما درصدهایی برای تأیید نهایی پذیرفته‌شدگان این آزمون نیاز داریم که بخشی از آن به سوابق تحصیلی نیازمند است و با توجه به این‌که هنوز داوطلبان امتحان نهایی خود را به پایان نرسانده‌اند، در نتیجه باید منتظر مشخص شدن سوابق تحصیلی داوطلبان شد.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: نتایج انتخاب رشته داوطلبان فرهنگیان به صورت سه برابر ظرفیت اعلام می‌شود و تراز داوطلبان نیز قطعی است. داوطلبانی که در حال حاضر انتخاب رشته می‌کنند کسانی هستند که هم‌زمان با کنکور نوبت اول آزمون داشتند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان برای انجام مراحل بعدی ارزیابی به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد و داوطلبان پذیرفته‌شده نتایج آزمون سراسری معرفی خواهند شد.

صدر خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده باشند از فرایند انتخاب رشته در آزمون سراسری ۱۴۰۳ حذف خواهند شد، اما کسانی که از قبولی در این دانشگاه بازماندند می‌توانند در انتخاب رشته کنکور شرکت کنند.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور تاکید کرد: به‌طور کلی داوطلبانی هم که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‌اند به آن‌ها فرصت داده خواهد شد در صورت تمایل انصراف خود را اعلام و پس از آن در آزمون سراسری انتخاب رشته کنند، به‌طور کلی داوطلبان نمی‌توانند هم در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده باشند و هم در کنکور سراسری انتخاب رشته کنند.

وی در پایان در خصوص ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار نفر دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۳ پذیرفته خواهند شد و به‌طور کلی بیشترین داوطلبان فرهنگیان زنان هستند و به‌طور معمول آمار آن‌ها حدود ۶۰ به ۴۰ است، یعنی ۶۰ درصد داوطلبان این دانشگاه زن و ۴۰ درصد آن‌ها نیز مرد هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما