شناسهٔ خبر: 66965583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

سرانجام ۸ کوهنورد مفقود شده در سیاه کوه دُرین کاشان+جزئیات

اقتصادنیوز : بعد از مفقود شدن هشت کوهنورد در سیاه کوه درین کاشان، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان امروز از نجات یافتن این کوهنوردان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شب گذشته روح‌الله فدایی، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی کاشان اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، هشت مسافر از شهر اصفهان به ارتفاعات کوه‌های درین کاشان رفته بودند و پس از صعود به کوه‌های سیاه کوه، مسیر خود را گم کردند.

وی همچنین از آغاز فعالیت تیم های امدادونجات و گروه های هلال احمر برای یافتن این هشت کوهنور خبر داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز شنبه 12 خردادماه سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از پیدا شدن این کوهنوردان خبر داد و به ایسنا گفت: هشت زن و مرد کوهنورد اصفهانی که در کوه‌های منطقه درین کاشان گرفتار شده بودند، با تلاش مأموران امداد و نجات کوهستان این سازمان و جمعیت هلال احمر نجات یافتند. این افراد که به علت تاریکی شب، مسیر برگشت را گم کرده بودند، بعد از تماس با گروه‌های امدادی و حضور امدادگران، در شرایط ایمن تا پای کوه همراهی شدند.
 
فدائی تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هیچ‌گاه بدون اطلاع کافی از مسیر صعود و فرود اقدام به کوهنوردی نکرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به تاریکی شب برخورد نکنند.

سقوط و نجات یک کوهنورد

به گزارش اقتصادنیوز، فرهاد بابایی، مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز از نجات یک کوهنورد پس از سقوط از کوه‌های دره پریان در روستای دُرین خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: «تماس شهروندان با مرکز ارتباطات اورژانس سقوط یک کوهنورد را به کارشناسان گزارش کردند که کارشناسان این مرکز به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه مردی ۴۲ ساله که دچار سقوط و ضربه از ناحیه پا شده بود پس از اقدامات درمانی اولیه توسط کارشناسان اورژانس، با کمک امدادگران هلال‌احمر به پایین کوه منتقل و در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شد.»

 

نظر شما