شناسهٔ خبر: 66965408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

جنبش جهاد سلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد

به طرح آتش بس بایدن به دیده تردید می نگریم

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: «ما به دیده تردید به آنچه جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا مطرح کرده، نگاه می‌کنیم گویی که دولت امریکا موضع خود را تغییر داده است.»

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)  جنبش جهاد اسلامی  فلسطین در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه همچنان جانبداری کامل دولت امریکا از رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر جنایات آن و نیز مشارکت در حملات این رژیم، آشکار است، تصریح کرد: «ما هر پیشنهادی شامل آتش‌بس و توقف حملات نسل‌کشی علیه مردم‌مان در راستای تامین منافع مردم و خواسته‌های مقاومت را بررسی خواهیم کرد.»

 

جهاد اسلامی اظهار داشت: «ما پیشنهاد بایدن را ارزیابی کرده و موضعی ملی دربردارنده توقف حملات و عقب‌نشینی کامل از غزه  اتخاذ می‌کنیم.»

 

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده بود اسرائیل و حماس مرحله شش هفته‌ای مذاکرات مربوط به پایان‌ بخشیدن دائمی به درگیری‌ها را بررسی خواهند کرد. در دومین مرحله این مذاکرات کلیه اسرا از جمله سربازان مرد آزاد خواهند شد. اسرائیل از غزه عقب‌نشینی خواهد کرد و آتش‌بس موقت به پایان درگیری‌ها مبدل خواهد شد.

 

جو بایدن افزود: در صورتیکه مذاکرات بین طرفین بیش از شش هفته طول بکشد، آتش‌بس موقت نیز ادامه خواهد یافت.

 

وی ضمن اشاره به اینکه در مرحله دوم در صورت توافق طرفین پیرامون کلیه موضوعات و دائمی شدن آتش‌بس، مرحله سوم مذاکرات شروع خواهد شد اعلام کرد: در این مرحله نهایی نیز موضوع روند بازسازی غزه مطرح خواهد شد و طرفین اجساد گروگان‌ها را به یکدیگر تحویل خواهند داد.

 

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اسرائیل با جنگ نامحدود و یا پیروزی مطلق نمی‌تواند امنیت خود را تامین کند. به جای این باید با یک طرح همه شمول که فلسطینیان را نیز در برگیرد، حرکت کند.

 

در این میان جنبش حماس اعلام کرده است به طرح پیشنهادی اسرائیل که از سوی جو بایدن اعلام شده و پیش بینی‌کننده آتش‌بس پایدار و عقب‌نشینی نیروهای اشغال‌گر، بازسازی غزه و تبادل‌ اسراست با دید مثبت می‌نگرند.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما