شناسهٔ خبر: 66965420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دفتر نتانیاهو: «تا زمانی که توان نظامی حماس نابود نشود، آتش‌بس دائمی در کار نخواهد بود»

صاحب‌خبر -

شفقنا-سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «وی بر مخالفت خود با ایده آتش‌بس دائمی قبل از نابود کردن توان نظامی و حکمرانی حماس تاکید دارد.»

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، نتانیاهو اظهار داشت: «شروط من برای پایان دادن به جنگ تغییر نکرده است، این شروط عبارت است از نابودی توانمندی‌های حماس، آزادی همه اسرا و اطمینان از اینکه غزه تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.»

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده بود اسرائیل و حماس مرحله شش هفته‌ای مذاکرات مربوط به پایان‌ بخشیدن دائمی به درگیری‌ها را بررسی خواهند کرد. در دومین مرحله این مذاکرات کلیه اسرا از جمله سربازان مرد آزاد خواهند شد. اسرائیل از غزه عقب‌نشینی خواهد کرد و آتش‌بس موقت به پایان درگیری‌ها مبدل خواهد شد.

جو بایدن افزود: در صورتیکه مذاکرات بین طرفین بیش از شش هفته طول بکشد، آتش‌بس موقت نیز ادامه خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه در مرحله دوم در صورت توافق طرفین پیرامون کلیه موضوعات و دائمی شدن آتش‌بس، مرحله سوم مذاکرات شروع خواهد شد اعلام کرد: در این مرحله نهایی نیز موضوع روند بازسازی غزه مطرح خواهد شد و طرفین اجساد گروگان‌ها را به یکدیگر تحویل خواهند داد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: اسرائیل با جنگ نامحدود و یا پیروزی مطلق نمی‌تواند امنیت خود را تامین کند. به جای این باید با یک طرح همه شمول که فلسطینیان را نیز در برگیرد، حرکت کند.

در این میان جنبش حماس اعلام کرده است به طرح پیشنهادی اسرائیل که از سوی جو بایدن اعلام شده و پیش بینی‌کننده آتش‌بس پایدار و عقب‌نشینی نیروهای اشغال‌گر، بازسازی غزه و تبادل‌ اسراست با دید مثبت می‌نگرند.

در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی اما اعلام کرده جانبداری کامل امریکا از رژیم صهیونیستی آشکار است و ما به این پیشنهاد به دیده تردید می‌نگریم.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما