شناسهٔ خبر: 66965126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح «یادگار ابراهیم» در خراسان رضوی

مصوبات رئیس‌جمهور که قرار بود در دومین سفر استانی وی به خراسان رضوی افتتاح شود، به‌عنوان طرح «یادگار ابراهیم» افتتاح رسمی خواهد شد.

صاحب‌خبر -
اجرای طرح «یادگار ابراهیم» در خراسان رضوی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی امروز در نشست خبری گفت: در هفت ماه گذشته، با مسئولان استانی و دستگاه‌های متولی و وزارت‌خانه‌های مختلف برای سفر دوم رئیس‌جمهوری به مشهد در حال برنامه‌ریزی بودیم که گرچه حضور آیت الله رئیسی در مشهد میسر نشد، لیکن طرح‌هایی که با تلاش و تدابیر شهید رئیسی در این استان مصوب شده بود، هم‌اکنون در مرحله افتتاح قرار دارد.
 
جواد خدائی این طرح‌ها را در حوزه‌های مختلف آب، انرژی، صنعت، محیط زیست، کشاورزی و راه و شهرسازی برشمرد و افزود: این طرح‌ها سال‌ها متوقف شده بودند و مهم‌ترین آنها هم قطار سریع‌السیر تهران-مشهد است که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
 
وی یادآور شد: در مجموعا ۱۰۹ طرح از ۱۱۲ دستگاه اجرایی و استانی و ملی در طرح «یادگار ابراهیم» قرار دارند که اعتبار آنها بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۲۲۳ هزار میلیارد تومان است و از این تعداد، ۸۷ طرح در مرحله افتتاح قرار دارد و ۲۲ طرح هم در مرحله اجرا است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: این طرح‌ها در وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و ورزش و جوانان بوده است.
 
خدایی بیان کرد: دو واحد گازی نیروگاهی استان هم به مرحله افتتاح رسیده اند که شامل مرحله اول طرح نیروگاه سیکل ترکیبی ابن یمین سبزوار و نیروگاه سیکل ترکیبی تربت حیدریه است که مرحله دوم آن به زودی افتتاح می‌شود.
 
وی افزود: در طی این سه سال همچنین در حوزه نیروگاه‌های تجدید پذیر اتفاقات مثبتی در سطح استان و کشور رقم خورد که از جمله آنها می‌توان به نیروگاه بادی خواف و نیروگاه خورشیدی شرکت کشت و صنعت جوین که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید، اشاره کرد.
 
به گفته این مسئول، دو نیروگاه بادی و خورشیدی بزرگ مقیاس از جمله نیروگاه بادی ۲۰۰ مگابایتی فولاد سنگان و نیروگاه ۱۰۰ مگابایتی خورشیدی در کاشمر هم در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تا سال ۱۴۰۴ تمام چاه‌های استان مجهز به نیروگاه خورشیدی می‌شوند تا برق خود را از این ناحیه تامین کنند و هزار سامانه خورشیدی با ظرفیت پنج مگاواتی به افراد تحت پوشش داده می‌شود تا باعث خود اشتغالی آنان شود.

نظر شما