شناسهٔ خبر: 66965024 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

‌صدور مجوز احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی در ۷ شهرک صنعتی فارس

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس از صدور مجوز احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی در ۷ شهرک صنعتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا جلایر در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شیراز افزود: با توجه به تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاران با استفاده از این شرایط که شامل عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با نرخ مصوب و واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی به‌صورت اقساط ۱۰ ساله می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت اقدام کرده و در نهایت ظرف مدت ۱۰ روز مجوز احداث نیروگاه خورشیدی را دریافت کنند.

او یادآور شد: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تاکنون ۲ مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۱.۱ مگاوات در شهرک‌های صنعتی حسن آباد اقلید و ده فاضل نی‌ریز به شبکه توزیع برق متصل کرده و با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدام به صدور مجوز احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۹ مگاوات برای متقاضیان احداث اینگونه نیروگاه‌ها کرده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس بیان کرد: این نیروگاه‌ها در ۷ شهرک صنعتی استان فارس با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهند شد.

جلایر، اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی ۵ ساله از طرف صندوق ملی محیط زیست، قابلیت احداث نیروگاه خورشیدی از طریق قرارداد با ساتبا به روش‌های مختلف از جمله قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با ساتبا را از مهم‌ترین مزیت‌های احداث نیروگاه خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: درآمدزایی مطمئن و بلندمدت (تا سقف ۳ مگاوات) و همچنین عرضه انرژی تولیدی در تابلوی سبز بورس انرژی از دیگر مزایای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

نظر شما