شناسهٔ خبر: 66964561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان محیط‌زیستی گردهمایی صدراعظم آلمان را مختل کردند

تهران-ایرنا- یک رسانه آلمانی گزارش داد که فعالان محیط زیستی بحث عمومی اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در یک گردهمایی با کاتولیک‌های این کشور را در شهر ارفورت مختل کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای دویچه وله نوشت: فعالان زیست محیطی وابسته به یک گروه موسوم به «نسل گذشته» روز گذشته برای مدت ۱۰ دقیقه با شعارهایی همچون «دموکراسی به صداقت نیاز دارد» و «شما به آینده خود اهمیتی نمی دهید؟» در مقابل یک جمعیت حدود ۸۰۰ نفری مانع سخنرانی صدر اعظم آلمان در این گردهمایی شدند.

این گزارش افزود: شولتس که قبل از دستیابی به کرسی صدر اعظمی آلمان در سال ۲۰۲۱ خود را فعال محیط زیست معرفی کرده بود، به این گروه از معترضان گفت که بعدا به سوالات آنها پاسخ خواهم داد و سازمان دهندگان این گردهمایی نیز معترضان را به خارج از سالن هدایت کردند.

وی پس از نادیده گرفتن خواسته معترضان، به سوالات شرکت کنندگان درباره برخی مسائل مهم در اذهان رای دهندگان آلمانی از جمله امکان ممنوعیت فعالیت حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و حمایت آلمان از اوکراین در جنگ با روسیه پاسخ داد. صدر اعظم آلمان مدعی شد حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه امری محتاطانه است و کل جهان باید در مورد تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری کنند.

شولتس همچنین با اشاره به احتمال رویارویی روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، گفت: ضروری است از بروز یک جنگ بزرگ جلوگیری کنیم.

صدر اعظم آلمان ممنوعیت فعالیت حزب آلترناتیو را فعلا منتفی دانست و گفت: حزبی که حمایت عمومی را به خود جلب کرده است باید در مناظره عمومی با آن مقابله شود.

به نوشته دویچه وله، چند روز پیش نیز سخنرانی آنالنا بائربوک وزیر خارجه المان در برلین از سوی معترضان به سیاست برلین در قبال رژیم صهیونیستی در غزه دچار اختلال شده بود.

نظر شما