شناسهٔ خبر: 66964057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افتتاح وب‌سایت پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و تلفن گویای تخت جمشید

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت جمشید از راه‌اندازی وب‌سایت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا عسکری چاوردی گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی این وب‌سایت دسترسی آسان و جامع به اطلاعات، جزئیات و برگزاری رویدادها در این سایت جهانی برای عموم مردم و علاقه‌مندان فراهم‌شده است. 

وی  افزود: این وب‌سایت شامل بخش‌های متنوعی ازجمله "درباره تخت جمشید"، "آثار هخامنشی"، "پایگاه دانش"، "گردشگری" و "پایگاه تخت جمشید" است که هرکدام به‌صورت تفصیلی این مجموعه تاریخی را معرفی می‌کند.  

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: از امکانات منحصربه‌فرد وب‌سایت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید می‌توان به تور مجازی سه‌بعدی، پخش زنده تخت جمشید، گالری تصاویر غنی و بخش‌های اطلاعات مفید گردشگری شامل: اطلاعات بازدید، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و مسیرهای دسترسی اشاره کرد که این امکانات به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا پیش از سفر خود، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید را به‌طور کامل بشناسند و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند.

عسکری چاوردی  گفت :هدف از قرار دادن "پخش زنده تخت جمشید" در این وب‌سایت، نشان دادن تصویری زنده و دقیق از تخت جمشید، به‌عنوان مهم‌ترین میراث جهانی ایران و یکی از شاهکارهای معماری جهان باستان برای عموم علاقه‌مندان است. 

وی گفت: وب‌سایت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به آدرس https://www.Persepolis.ir به‌عنوان پایگاه دانش این مجموعه جهانی عمل می‌کند و با بخش‌هایی چون مقاله‌ها، کتاب‌ها، نشریات و ویدئوها، اطلاعات بسیار خوبی از آخرین منابع منتشرشده، در خصوص مجموعه میراث جهانی تخت جمشید را در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار داده و به‌عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر در حوزه تخت جمشید و هخامنشیان ایفای نقش می‌کند. 

مدیر مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بابیان اینکه کاربران و مخاطبان این وب‌سایت می‌توانند به‌طور مرتب از آخرین اخبار، رویدادها، ساعات بازدید، برنامه نور و صدا و اطلاعات مربوط به تخت جمشید مطلع شوند و در جریان آخرین تحولات و برنامه‌های مرتبط با این اثر ارزشمند قرار گیرند گفت: این وب‌سایت، امکان ارتباط مستقیم با مدیریت پایگاه و کارشناسان مربوطه را نیز فراهم کرده است و از طریق شماره تلفن گویای 02191011425 دسترسی به اطلاعات گردشگری و سایر امکانات فراهم‌شده است و وب‌سایت پایگاه میراث جهانی به‌طور مستمر در حال به‌روزرسانی و توسعه است تا تجربه بازدید از تخت جمشید را برای همگان مفید و جذاب‌تر سازد. 

عسکری چاوردی افزود: همچنین در بخش پیشنهادات گردشگران می‌توانند نظرات پیشنهادی خود را برای ارتقاء خدمات ارائه نمایند و از سویی دیگر ارائه طرح‌های تحقیقاتی برای پژوهشگرانی که قصد تحقیق و پژوهش در خصوص تخت جمشید دارند در این وب‌سایت فراهم‌شده است.

انتهای پیام/

نظر شما