شناسهٔ خبر: 66963487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد برگزار شد

جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد صبح امروز ۱۲ خردادماه جاری با حضور ریاست دانشگاه و اعضای ستاد اقامه نماز در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدایزد، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل امامی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بنا به آیه شریفه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ ... به کسانی که در روی زمین قدرت دادیم باید انسان ها را به نماز دعوت کنند لذا نسل جدید به خصوص دانشجویان را از روش های خاصی باید جذب نماز نمود.

وی با اشاره به دعوت از میهمان (سخنران) در مسجد دانشگاه ویژه اساتید و مسئولین بیان داشت: شنبه های هر هفته سخنران جهت اساتید، مسئولین و کارکنان برگزار می گردد.

حجت الاسلام امامی در ادامه به تجهیز نمودن نمازخانه بخش های بیمارستان های استان تاکید کرد و همچنین با اشاره به تعویق حق الزحمه ائمه جماعات خواستار حل این مشکل در سطح دانشگاه شد.

دکترسیدمهدی هاشمی باجگانی ریاست دانشگاه در این نشست اظهارداشت: ائمه جماعت در دانشگاه علاوه بر اقامه نماز در محل خوابگاه های دانشجویی و محل کار کارکنان حضور یابند و افراد را به نماز دعوت نمایند و همچنین آمار کلی از نمازخانه ها و مامومین ارائه شود.

دکتر هاشمی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه تاکید کرد: از هم اکنون در زمان اقامه نماز در مساجد مراکز تابعه دانشگاه، در مورد انتخابات و انتخاب اصلح نیز نکات مهمی به نمازگزاران یادآوری شود.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت های موجود فضای مجازی جهت نشر محتوای فرهنگی با موضوع نماز و مهدویت، تاکید کرد: دراین خصوص در گروه های دانشجویی از ظرفیت دانشجویان استفاده گردد.

مهدی سرلک مدیرامورفرهنگی دانشگاه در این نشست ضمن تشکر از حمایت و همکاری های لازم دانشگاه در بحث اقامه نماز به مشکلات پیرامون تامین تجهیزات نمازخانه ها اشاره کرد و خواستار رفع این مشکلات شد که طبق قول مساعد ریاست دانشگاه در این نشست مقرر شد تمام این مسائل تا یک هفته برطرف خواهد شد.

دکتر محمدحسن لطفی لطفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد در این نشست بیان داشت: تعداد نمازخانه های در سطح دانشگاه و حضور مامومین را جمع بندی و در قالب پاورپوینت ارائه گردد.

دکتر حسین ابوالحسینی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه در این نشست اظهارداشت: در حال حاضر ما ۵۸ نقطه نماز در سطح دانشگاه داریم که با مشکلاتی بابت پرداخت حق الزحمه ائمه جماعت و ... روبرو هستیم.

 سعید نظری راد ضمن تقدیر از فعالیت واحد معاونت فرهنگی و دانشجویی بیان داشت: با فعالیت شورای فرهنگی بالطبع تغییرات ویژه ای نسبت به سالهای قبل در سطح دانشگاه مشاهده شده است.

در این نشست پیرامون احداث نمازخانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان مروست بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید پیگیری لازم انجام شود.

برگزاری جشن تکلیف ویژه فرزندان نومکلف کارکنان، اساتید، پزشکان و پرستاران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر گردید اقدامات لازم با همکاری مدیر ستاد اقامه نماز، معاون توسعه و برنامه ریزی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شود.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

نظر شما