شناسهٔ خبر: 66962677 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

با حضور خانواده شهید دریانوش برگزار شد

دهمین سالگرد تاسیس نگین رسانه‌ای کشور/ افتتاح نمایشگاه تصویری عملکرد مجتمع مطبوعاتی اصفهان

آیین گرامیداشت دهمین سالروز تأسیس مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، نگین رسانه‌ای کشور، همراه با افتتاح نمایشگاه تصویری عملکرد ۱۴۰۲ و رونمایی از پوستر با حضور شهردار اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال‌ها پیش طرح ایجاد مجتمع مطبوعاتی در اصفهان برای نخستین بار مطرح شد؛ بر اساس قانون، حمایت و ساماندهی مطبوعات در ردیف وظایف اصلی و قانونی اداره کل ارشاد اسلامی است، اما در این مسیر بود که شهرداری اصفهان پیش‌قدم شد و کلنگ احداث مجتمع مطبوعاتی استان اصفهان بر زمین زده شد و در خرداد سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.

هدف اصلی و نخست ساخت مجتمع مطبوعاتی ساماندهی انبار توزیع مطبوعات و ایجاد یک مجموعه کامل با امکانات و تجهیزات مناسب برای توسعه و رونق مطبوعات بوده و بر این اساس ایجاد فضایی مجهز و امن برای مطبوعات که توسط اهالی مطبوعات مدیریت شود و خانه اهل رسانه شهر باشد، رویکرد شهرداری اصفهان در جریان ساخت این بنا بود.

امروزه مجتمع مطبوعاتی یک پایگاه فرهنگی محسوب می‌شود که حدود ۷۰ رسانه را در خود جای داده است؛ این مجتمع دارای اساسنامه، هیئت‌امنا و هیئت‌مدیره است که اعضای هیئت‌مدیره هر دو سال یک‌بار توسط هیئت‌امنا انتخاب می‌شوند؛ مجتمع مطبوعاتی اصفهان شامل هفت طبقه و هر طبقه ۱۰ واحد مستقل و مجهز به همه امکانات یک دفتر کار است. همچنین سالن ورزشی، موتورخانه، نمازخانه، پارکینگ، دو انبار و سالن بزرگ توزیع، از دیگر امکانات این مجتمع است.

مجتمع مطبوعاتی اصفهان در هیچ‌یک از استان‌های دیگر نمونه مشابهی ندارد و از این حیث خدمتی بی‌نظیر به اهالی رسانه این شهر به‌حساب می‌آید.

بر همین اساس امروز آئین گرامیداشت دهمین سالروز تأسیس مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، نگین رسانه‌ای کشور، همراه با افتتاح نمایشگاه تصویری عملکرد ۱۴۰۲ و رونمایی از پوستر با حضور خانواده شهید دریانوش و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان برگزار شد.

نظر شما