شناسهٔ خبر: 66962138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استفاده از «متاورس» به بهبود ارائه خدمات شهری کمک می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق شورا را تشریح کرد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق شورا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، محمد نورصالحی اظهار کرد: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع کنترل پروژه‌های ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس قرار است هفته نخست هر ماه پیشرفت پروژه‌های سال جاری به‌ویژه آن دسته که در بودجه پیش‌بینی شده است را به‌لحاظ طرح، تأمین اعتبار، آغاز عملیات و پیشرفت کنترل کنیم.‌

وی تصریح کرد: قرار است هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی پروژه‌های مرتبط با خود را به صورت هفتگی و ماهانه رصد کنند؛ این اقدام کمک می‌کند که در صورت ایجاد مشکل در طرح، تأمین اعتبار و تخصیص بودجه در هر پروژه‌، همان ماه‌های ابتدای سال پیگیری لازم صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مراحل استفاده از هوش مصنوعی در حوزه معاونت خدمات شهری آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری در آرامستان باغ رضوان، ایجاد تسهیلات برای مراجعه‌کنندگان به‌مناسبت چهلمین سال آغاز به‌کار این مجموعه، همچنین افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی، عمرانی و فرهنگی است.

نورصالحی با اشاره به بهره‌گیری از «متاورس» برای بهبود ارائه خدمات شهری در این کلان‌شهر گفت: تجهیز شهرها به زیرساخت متاورس، مزایای زیادی همچون صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به طراحی، بهره‌برداری و نگهداری زیرساخت‌های شهری را به دنبال دارد.

وی گفت: هوشمندسازی شهر با هوش مصنوعی یا متاورس می‌تواند در حوزه‌های مختلف به مدیران در راستای پروژه‌های شهر و به مردم پیرو نیازها و امکانات مورد نیازشان کمک کند.

انتهای پیام

نظر شما