شناسهٔ خبر: 66961336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایجاد صندوق‌های توسعه حمایتی یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی پیرامون نقش و مشارکت مردم، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است. رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی پیرامون نقش و مشارکت مردم، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، عباسعلی نوبخت در جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور، به ارائه گزارشی از فعالیتها و اقدامات منابع طبیعی پرداخت و گفت: انتظار از سازمان از دیرباز درخواست و تقاضای زمین بود اما اکنون مطالبه نمایندگان و مردم اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی و روستاهاست.

وی افزود: اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت مردم را وارد میدان کرد و تاکنون در این راستا بیش از 3 هزار تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای مردمی، دستگاه‌های دولتی، بخش‌های خصوصی، نهادها و سازمان‌های دولتی منعقد شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی کشور، نقش مردم در تصمیمگیری‌های منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: اگر مردم محلی توانمند شوند قطعاً از تخریب منابع طبیعی کاسته خواهد شد.

وی افزود: امروز طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن سه اصل اکولوژیک، مسایل اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی تحقق پیدا می‌کند.

نوبخت، وجود تشکلات مردم‌نهاد، وجود خیرین منابع طبیعی و ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی را یک ظرفیت برای منابع طبیعی کشور برشمرد و یادآور شد: پیرامون نقش و مشارکت مردم، سازمان منابع طبیعی، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی را آماده کرده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرانجام خواستار تشکیل تیم مشترک کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور شد و افزود: مدیران منابع طبیعی استان‌ها نیز براساس اولویت در این جلسات مشترک شرکت کنند.

مردمی‌سازی با ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی

خداکرم جلالی مشاور وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در اهمیت و ایجاد صندوق نباید تردید کرد، زیرا تشکیل صندوق‌ها بستری برای مردمی‌سازی کارهای منابع طبیعی است.

رییس سابق سازمان منابع طبیعی همچنین افزود: اگر صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی به درستی شکل گیرد قطعاً منابع طبیعی تقویت خواهد شد.

توسعه و تقویت منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت صندوق‌های حمایتی

فرود شریفی از دیگر روسای سابق سازمان منابع طبیعی و مشاور حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: نگاه ما باید به سمت و سویی باشد که نقش منابع طبیعی در صندوق توسعه بیشتر و پررنگ‌تر شود.

وی افزود: باید به دنبال مردمی‌سازی منابع طبیعی باشیم و از ظرفیت صندوق برای توسعه و تقویت منابع طبیعی استفاده کنیم.

سید عبدالکریم رضوی مدیرعامل سابق شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز در این جلسه خواستار تشکیل جلسات مشترک و مستمر کارشناسی شد و افزود: پیشنهادهایی که در این جلسه مطرح شده در قالب صورتجلسه در نشست کارشناسی مطرح شود.

جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور به میزبانی عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و با حضور دکتر علیزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی، خداکرم جلالی و فرود شریفی روسای سابق سازمان منابع طبیعی و مشاورین حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی و همچنین عبدالکریم رضوی مدیرعامل قبلی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما