شناسهٔ خبر: 66960488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

شهرستان مهریز؛ قطب گردشگری استان یزد با بیش‌ترین تأسیسات گردشگری

ملیحه فخاری

سرپرست فرمانداری شهرستان مهریز اعلام کرد پس از مرکز استان یزد، مهریز دارای بیشترین تأسیسات گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، روز پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه جلسه بررسی مشکلات حوزه گردشگری مهریز با حضور احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز، علی‌اکبر قانعی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و جمعی از مدیران بوم‌گردی‌ها، فعالان گردشگری و اعضای باغ گشت مهریز برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مهریز در این نشست گفت: پس از مرکز استان یزد، مهریز دارای بیشترین تأسیسات گردشگری است. این شهرستان با حدود ۶۴ مجموعه گردشگری اقامتی و ظرفیت اقامتی حدود ۱۳۰۰ نفر شب خواب، خدمات متنوعی را به مردم استان و کشور ارائه می‌دهد.

او افزود: یکی از نکات برجسته گردشگری شهرستان مهریز، تنوع انواع گردشگری آن است. این شهرستان از نظر طبیعی، فرهنگی، تاریخی، کشاورزی، صنایع‌دستی و زیست‌محیطی، جاذبه‌های فراوانی دارد که هر یک می‌توانند گردشگران مختلفی را جذب کند.

موضوع ارتقای کیفیت گردشگری در شهرستان مهریز از موارد دیگری بود که در این نشست توسط آخوندی مطرح شد.

در این جلسه، قرار شد تا در حوزه‌های مختلف گردشگری تلاش بیشتری صورت گیرد. تنوع‌بخشی به انواع گردشگری و تجربه‌گرایی از جمله نکات مهمی بود که به دست‌اندرکاران تذکر داده شد. همچنین برخی از مشکلات و موانع زیرساختی گردشگری شهرستان بیان شد و مقرر شد که در جلسات شورای توسعه و گردشگری شهرستان، برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان مهریز در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه‌ها، در سال‌های آینده شاهد رونق بیشتر گردشگری در شهرستان مهریز باشیم.

شهرستان مهریز؛ قطب گردشگری استان یزد با بیش‌ترین تأسیسات گردشگری

انتهای پیام/

نظر شما