شناسهٔ خبر: 66960391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

البرز در جایگاه سوم بودجه عمرانی کشور قرار گرفت

کرج - ایرنا -رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اعلام کرد: امسال این استان با نگاه ویژه دولت سیزدهم در جایگاه سوم بودجه عمرانی کشور قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

"توحید شیریزاد حاجی بابا " روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی های استان البرز در سال جاری بیش از۲۰ هزار میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۶۲.۹۹ درصد رشد نشان می دهد.

وی بیان کرد: رشد اعتبارات تملک دارایی های استان البرز از متوسط کشوری (۷۷.۴۲درصد) کمتر بوده که از مهمترین عوامل تاثیرگذار برآن اعتبارات تخصیصی از محل فروش نفت است که استان سهم ناچیزی از آن را دارد.
شیریزادحاجی بابا گفت: ردیف متوازن نیز از دیگر بخش های بودجه ای است که از این محل نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به البرز اختصاص یافته است؛ نیمی از این اعتبار مربوط به پروژه های ملی در سطح استان است.

سهم اعتبارات هزینه ای البرز بیش از ۱۰ میلیارد ریال است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز یادآورشد: امسال سهم این استان از اعتبارت هزینه ای بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال است که از رشد بالاتری نسبت به متوسط کشوری برخوردار است و در جایگاه ششم از نظر میزان رشد اعتبارات هزینه ای نسبت به سال قبل قرار دارد.

وی یادآورشد: در بخش درآمدها برای استان البرز بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تکلیف کسب در آمد پیش بینی شده که ۹۸.۴۹ درصد مربوط به درآمدهای مالیاتی است؛ بنابراین برای درآمدهای عمومی استان حدود ۱۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیش بینی شده است .

این مسوول ادامه داد: امسال البرز در بخش درآمدهای عمومی رتبه چهارم کشوری را دارد .

شیریزاد حاجی بابا درآمدهای عمومی وصولی استان البرز در سال گذشته را ۱۸۶ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت.

نظر شما