شناسهٔ خبر: 66960229 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شاخص بهره‌وری نیروی کار در استان اردبیل افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: شاخص بهره‌وری نیروی کار در این استان افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

داود شایقی گفت: عوامل موثر در شاخص بهره‌وری نیروی کار آموزش و تخصص‌گرایی است که هم در استخدام نیرو‌ها و هم به کارگیری نیرو‌های جدید تلاش شده تا شرایط استان در این زمینه مطلوب‌تر شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به کاهش جمعیت روستایی در استان افزود: میانگین شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل میانگین روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.
او ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستا‌ها و آبادی‌ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهر‌ها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی قرار دارد.
شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستا‌های بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا بر اساس این شاخصه‌ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم
او تصریح کرد: پارسال ۶ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار بر اساس ۱۴ شاخص در استان توزیع شد تا بخشی از محرومیت‌ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: این استان در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل هم ۳.۷ درصد اعلام شده است.
شایقی با بیان اینکه میانگین بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده است، افزود: در برخی از فصول سال میانگین بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه‌اندازی واحد‌های تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم این میانگین تعدیل خواهد شد.

نظر شما