شناسهٔ خبر: 66959867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رای دهندگان در هند در مرحله نهایی انتخابات رای خود را به صندوق انداختند

صاحب‌خبر -
رای دهندگان در هند در مرحله نهایی انتخابات رای خود را به صندوق انداختند

خبرگزاری آریا- رای دهندگان در هند امروز شنبه در مرحله نهایی یک انتخابات عمومی طولانی مدت که تحت دمای شدید بی سابقه در بسیاری از مناطق برگزار شد، رای خود را به صندوق انداختند. هم نخست وزیر نارندرا مودی و هم رقبای او گفتند که در انتخابات که بیشتر بر نابرابری و مذهب متمرکز بود پیروز خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از رویترز؛این هفتمین و آخرین مرحله از انتخابات است که در آن نزدیک به یک میلیارد نفر حق رای دارند. مرحله اول در 19 آوریل آغاز شد و مرحله نهایی با رأی گیری برای 57 کرسی آخر، از جمله کرسی های منطقه انتخاباتی مودی در شهر بنارس، که برای هندوها مقدس است، به پایان می رسد.

بیش از 100 میلیون نفر روز شنبه در هشت ایالت و قلمرو اتحادیه، از جمله ایالت شمالی پنجاب و ایالت های بیهار، بنگال غربی و اودیشا، واقع در بخش شرقی هند، برای رای دادن ثبت نام کردند.

مودی هنگام باز شدن رای‌گیری گفت: «از رای‌دهندگان می‌خواهم که به تعداد زیادی شرکت کنند و رای دهند... بیایید با هم، دموکراسی خود را پویاتر و مشارکت‌کننده‌تر کنیم.»

مودی به دنبال کسب نخست وزیری برای سومین بار متوالی است، در حالی که حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا با ائتلاف مخالف متشکل از حدود 20 حزب به رهبری حزب کنگره رقابت می کند و انتظار می رود اکثریت را به دست آورد.

اما مودی و حزب او با یک کمپین قوی از سوی ائتلاف مخالف به نام «هند» یا اتحاد توسعه ملی سراسر هند مواجه شدند، که باعث ایجاد تردیدهایی در مورد اینکه آیا پیروزی مورد انتظار مودی به راحتی به دست خواهد آمد یا خیر.

دمای بالا، همراه با موج گرمای غیرمعمول، خستگی رای دهندگان را در این کشور 1.4 میلیارد نفری هندو تشدید کرد، جایی که بیکاری و تورم نگرانی اصلی رای دهندگان است.

نظر شما