شناسهٔ خبر: 66959730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش: ۲۱۶۶ دانش آموز قشمی در حال مهارت آموزی هستند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۲ هزار و ۱۶۶ دانش آموز قشمی در کارگاه‌های فنی و مهارتی آموزش و پرورش و اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان مرزی در حال مهارت آموزی هستند.

صاحب‌خبر -

حسین رنجبر گلشواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گسترش مهارت های زندگی و اجتماعی در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس رویکرد اصلی این اداره است به طوری که اکنون یکهزار و ۲۶۴ دانش آموز (۸۰۳ پسر و ۴۶۱ دختر) در شاخه کار دانش و ۹۰۲ دانش آموز (۴۱۰ پسر و ۴۹۲ دختر) در رشته فنی در حال مهارت آموزی هستند.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت مهارت آموزی زمینه ساز کاهش آمار بیکاری و رشد اقتصادی در این شهرستان مرزی است، گفت: با آموزش این مشاغل و رشته های مختلف در مدارس و هنرستان های این جزیره می توانیم دانش آموزان قشمی را برای فعالیت در بازار کار و کسب درآمد آماده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: اکنون دانش آموزان پسر این شهرستان در رشته های مکانیک خودرو، الکتروتکنیک، تاسیسات مکانیکی، شبکه و نرم افزار، ساختمان، تولید و توسعه دهنده پایگاههای اینترنتی، تاسیسات گازرسانی، برق ساختمان، تعمیرموتوربرق، خودرو، برق صنعتی، راهنمای گردشگری، تاسیسات بهداشتی ساختمان، گرافیک رایانه ای و مکانیک موتورهای دریایی مشغول علم آموزی و سرمایه گذاری در این رشته های مهم و ضروری مورد نیاز این جزیره هستند.

رنجبر گلشواری با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی راهگشای اشتغال‌ و فقرزدایی است، توضیح داد: این اداره در حال تلاش است که مهارت آموزی و کارآفرینی با حساسیت بیشتری در مدارس و هنرستان های سرتاسر این جزیره انجام شود.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی این اداره اکنون دختران دانش آموز نیز در رشته های خیاطی لباس شب و عروس، مدیریت قنادی و آشپزی، گردشگری، عکاسی، گرافیک، معماری داخلی، شبکه و نرم افزار، تولید و توسعه دهنده پایگاههای اینترنتی، طراحی و دوخت، حسابداری مالی، تربیت کودک، نقاشی و نمایش مشغول به تحصیل و مهارت آموزی هستند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما