شناسهٔ خبر: 66959605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خنده های مصنوعی سعید جلیلی مقابل عکاسان /کنایه رسانه اصلاح طلب به کارناوال انتخاباتی جلوی وزارت کشور و ژست تکراری تیباسواری و موتورسواری

سعید جلیلی که جزو جریان تندروی اصولگرایی محسوب می‌شود، عصر پنج‌شنبه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او در فضای مجازی، آمدنش به عرصه انتخابات را با حمله به یک رسانه آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «السابقون انتخابات» نوشت؛

ثبت‌نام نامزدهای چهاردهمین ریاست جمهوری ایران آغاز شده است و این روند تا ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت تا در صورت تایید شورای نگهبان، طرفداران آنها برای رای پای صندوق بیایند و یک سال زودتر رئیس جمهور کشور انتخاب شود. دو روز اول ثبت نام چهره‌های شناخته شده‌ای از جریان‌های مختلف به وزارت کشور آمدند. علی لاریجانی از طیف میانه‌روها، عبدالناصر همتی از طیف اصلاحات و سعید جلیلی از جریان اصولگرا.

اینکه کدامشان از نظارت استصوابی رد می‌شوند و کدام‌یک تا مرحله آخر رقابت خواهند ماند، موضوعی است که طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. مشارکت پایین‌تر از حدنصاب مردم در ۱۴۰۰ و دو دوره مجلس دوازدهم، چشم بسیاری از کسانی که آینده ایران برایشان مهم است را ترساند. بنابراین انتخاب شورای نگهبان از بین کاندیداهای اصلح می‌تواند سرنوشت یک ملت را به سمت روشنایی یا تاریکی سوق دهد.

کارناوال جلیلی

سعید جلیلی که جزو جریان تندروی اصولگرایی محسوب می‌شود، عصر پنج‌شنبه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد. او در فضای مجازی، آمدنش به عرصه انتخابات را با حمله به یک رسانه آغاز کرد. جلیلی جلد اول روزنامه سازندگی که چند روز قبل از ۷ نماینده احتمالی انتخابات با تیتر آژیر قرمز نام برده بود را در فضای مجازی با همان تیتر و حتی رنگ لوگوی این روزنامه منتشر کرد و این طور نوشت «آژیر قرمز علیه راهزن‌ها». در لوگو هم به جای سازندگی نوشت «لیبرال دموکراسی». جلیلی ثابت کرد که مانند یارانش به مطبوعات اقبالی ندارد و هیچ تفکری به غیر از خودشان نباید فعال باشد. این طیف به راه انداختن کارناوال معروف هستند و جلیلی هم همین کار را کرد.

با خنده‌های مصنوعی جلوی دوربین عکاسان شروع شد تا قبل و بعد از ثبت نام که جمعی را جلوی درب ساختمان فاطمی جمع کرده بودند تا از آقای جلیلی بابت حضورش تشکر و حمایت کنند. تعدادی از اصولگرایان تندرو ازجمله محمود نبویان نماینده پایداری مجلس دوازدهم، امیرحسین ثابتی مجری سابق و نماینده فعلی مجلس و نصرالله پژمان‌ نماینده حزب پایداری در مجلس نهم و دهم هم او را همراهی می‌کردند. او در اظهارات بعد از کاندیداتوری با نام بردن از فعالیت‌هایش در «دولت سایه» تلاش کرد خود را یک کاندیدای دارای برنامه معرفی کند. اما نه این حضور و نه نمایش خروج خودش از وزارت کشور با تیبا و همراهانش با موتور، نتوانست فضای مورد نظر آنها را پرشور کند.

سعید جلیلی سال ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری شده بود اما دقیقه آخر به نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت. او همچنین سال ۹۲ نامزد ریاست‌جمهوری شده بود اما با کمی بیشتر از چهار میلیون رای نفر سوم شد و رقابت را باخت. آنچنان ‌که عصر ایران در مطلبی با تیتر «باز هم همان نمایش تکراریِ ملال‌آورِ مضحکِ مشمئزکننده: سوپرمن علیه پدرخوانده‌ها!» آورده است؛ «این شعار، یادآور همین انتخابات اخیر مجلس است که جریان تندروی اصولگرا در انتخابات درون اردوگاهی با شعارهای مشابهی علیه طیف قالیباف وارد عمل شد و ماه‌ها قالیباف را نمادی از اشرافی‌گری و پدرخواندگی و امثال این مفاهیم معرفی کرد و به طرفدارانش وعده داد که پاجوش‌ها علیه چنارها قیام می‌کنند و در مجلس تغییرات جدی رقم می‌زنند و جریان انقلاب را بر قالیباف غلبه می‌دهند و اِل می‌کنند و بِل می‌کنند و …! اما وقتی انتخابات تمام شد به اصطلاح انقلابی‌ها پشت درهای بسته با همان قالیباف بستند. گو اینکه تمام هواداران‌شان در تمام این مدت سر کار بودند!

۲۷۲۱۸

نظر شما