شناسهٔ خبر: 66959562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درخواست برای تشدید مقاومت علیه اشغالگران در سراسر فلسطین

کمیته نیروهای ملی و اسلامی فلسطین از مردم این کشور در سراسر اراضی اشغالی، ملت‌های عربی و اسلامی و همه آزاگان جهان خواست حمایت خود از غزه را در اشکال مختلف تشدید کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال جنایت‌های فاشیستی اخیر رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در سراسر نوار غزه، به ویژه جنایاتی که این رژیم در رفح در جنوب نوار غزه علیه اردوگاه آوارگان و همچنین در جبالیا و بیت لاهیا در شمال غزه مرتکب شد، کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای خواستار تشدید مقاومت علیه اشغالگران در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی 1948 شد.

در بیانیه کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین به این منظور آمده است: ما جنایت وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه استان شمال نوار غزه به ویژه اردوگاه جبالیا و بیت لاهیا را دنبال کردیم؛ جایی که رژیم اشغالگر صهیونیستی شنیع‌ترین اقدامات که فراتر از جنایت‌های نازی‌هاست را علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام داده و با زیر پا گذاشتن همه قوانین، منشورها، هنجارهای بین المللی و احکام دادگاه‌های بین‌المللی، خانه‌های غیرنظامیان را در این مناطق به طور کامل ویران و صدها تن از شهروندان فلسطینی را قتل عام کرد و به این ترتیب صفحه سیاه جدیدی به کارنامه خود اضافه کرد.

این کمیته در بیانیه مطبوعاتی خود تصریح کرد: ما در کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی در برابر این صحنه‌های جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه بر موارد زیر تاکید می‌کنیم:

- رژیم اشغالگر فاشیست و حامیان آن به ویژه دولت آمریکا بهای این جنایت‌ها و همدستی با جنایت‌های جنگی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را خواهند پرداخت.

- ما از دیوان بین المللی دادگستری، شورای امنیت، موسسات و هیئت‌های سازمان ملل می‌خواهیم رژیم صهیونیستی اشغالگر و فاشیست و حامیان آن را محاکمه و احکام فوری برای توقف جنایت‌های وحشیانه رژیم نازی علیه ملت فلسطین صادر کنند.

- ما از ملت‌های کشورهای عربی- اسلامی و همه آزادگان در سراسر جهان می‌خواهیم برای محکومیت جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا و سایر حامیان این رژیم به خیابان‌ها بیایند.

- ما از مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی 1948 می‌خواهیم تا مقاومت در برابر اشغالگری را در همه اشکال آن تشدید کنند.

- ما از همه اتحادیه‌ها، احزاب، هیئت‌ها و نهادهای مدنی می‌خواهیم تا برای حمایت از غزه و محکومیت جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه اعتصاب‌های خود را در زمینه‌های مختلف تشدید کنند.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که اداره دفاع مدنی غزه عصر دیروز جمعه اعلام کرد: پیکر بیش از 70 شهید فلسطینی که در حمله نظامی وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شهید شده بودند پیدا شده است که اغلب آنها زن و کودک بودند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی غزه اعلام کرد: در این میان تنها 30 شهید متعلق به یک خانواده هستند که 22 نفر آنها کودک و زن می‌باشند. تیم‌های دفاع مدنی همچنان به کار خود برای پیدا کردن اجساد شهدا ادامه می‌دهند و احتمال بالا رفتن این آمار بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه جبالیا در سایه حملات وحشیانه مستمر اشغالگران به یک منطقه مصیبت زده تبدیل شده، تاکید کرد: صهیونیست‌ها زیرساخت‌های جبالیا و اطراف آن را نابود کردند و شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، مدارس، مراکز بهداشتی و ده‌ها خانه را از بین برده‌اند. نظامیان دشمن همچنین ژنراتورهای اصلی برق بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را نابود کردند.

حملات وحشیانه اشغالگران به جبالیا مجدداً از 20 روز گذشته آغاز شده و تا دیروز ادامه داشت که در جریان این حملات صدها غیرنظامی بی‌گناه فلسطینی که اغلب آنها زن و کودک هستند به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما