شناسهٔ خبر: 66959373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیفیت هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

اصفهان- ایرنا- شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (شنبه) با ۱۱۵ (AQI) در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اصفهان در ایستگاه‌های زینبیه، میرزاطاهر، خرازی، فیض و رهنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های انقلاب، احمدآباد و کردآباد، شرایط قرمز و ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، پارک زمزم، دانشگاه صنعتی، سپاهان‌شهر، فرشادی، کاوه و و ولدان نیز در شرایط قابل قبول قرار دارد.

گرچه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان شرایط آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد اما به گفته کارشناس مسوول هوای اداره کل محیط زیست استان، روزهای خرداد برای اصفهان تا دیروز قابل قبول بوده است.

محمود مزارع روز شنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: اصفهان در اردیبهشت امسال سه روز پاک و ۲۷ روز قابل قبول را تجربه و فقط یک روز ناسالم برای گروه‌‍‌های حساس را سپری کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان در فروردین امسال، هفت روز پاک و ۲۴ روز قابل قبول داشت، ادامه داد: با این وصف از ابتدای سال تا روز گذشته، فقط یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس در کارنامه کیفیت هوای اصفهان وجود دارد.

مزارع گفت: در اصفهان بطور معمول از اواخر تیر تا پیش از شهریور، به احتمال با شروع وزش بادهای شدید و ایجاد گرد و غبار با افزایش آلودگی هوا مواجه خواهیم بود.

به گفته وی، کانون‌های گرد و غبار خارج استانی از شمال و شمال شرق استان، در ایام مذکور وارد اصفهان می‌شوند و گاهی اوقات منشا این گرد و غبار نیز از جانب شرق است که با وزش باد شدید، کلانشهر اصفهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

نظر شما