شناسهٔ خبر: 66959224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری لرستان:

بایستی زمینه خدمت رسانی به مردم تسهیل شود

رئیس کل دادگستری لرستان: رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بایستی زمینه خدمت رسانی به مردم تسهیل شود و افتخار ما در این مسئولیت خدمت به مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه مشترک شورای قضایی استان لرستان و شورای اداری شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه از زمان حضور بنده در استان این جلسات یکی از برنامه‌های دادگستری استان جهت ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با مدیران و مردم می‌باشد، اظهار کرد:فلسفه تشکیل این جلسه بررسی مشکلات قضایی شهرستان و حل و فصل آنها و همچنین ایجاد تعامل سازنده بین دادگستری و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیاز به حمایت قضایی و حقوقی دارند، بیان داشت: نگاه ما این است که دادگستری به دستگاه‌های اجرایی کمک کند تا بتوانند خدمات رسانی بهتری به مردم انجام دهند هرچند نظام تفکیک قوا حاکم است اما در عین حال تعامل و همکاری سازنده و کمک به یکدیگر می‌تواند خدمت شایسته‌ای را برای مردم رقم بزند.

رئیس شورای قضایی استان تسهیل دسترسی مردم در گوشه و اطراف استان به مدیران قضایی استان و جلوگیری از سفر آنها به مرکز استان و دسترسی آسان مردم به مدیران ارشد دستگاه قضا را از اهداف دیگر این سفر دانست و افزود: بایستی زمینه خدمت رسانی به مردم تسهیل شود و افتخار ما در این مسئولیت خدمت به مردم است و کسی که قبول مسئولیت می‌کند بایستی به عنوان خدمتگزار مشکلات مردم را رسیدگی و حل کند.

شهواری از اهداف دیگر این سفر را پیگیری ماموریت‌های حقوق عامه ای قوه قضاییه دانست تا هر کجا کار زمین مانده ای وجود دارد مدیران را مجاب به سرانجام رساندن آن کار شوند، خاطر نشان کرد: سند تحول دوم قوه قضاییه ابلاغ شده و در ذیل آن برنامه عملیاتی و در ذیل برنامه عملیاتی نیز راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد که ما بایستی در سال جاری برنامه‌های کوتاه مدتی که برایمان تعریف شده است را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

نماینده عالی دستگاه قضا در استان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کوتاه مدتی که در سال جاری بایستی به نتیجه برسد احصاء موانع تولید می‌باشد که بایستی متولیان این حوزه در کوتاه‌ترین مدت موانع تولید را احصا و به دادگستری اعلام کنند تا بتوانیم سیاست گذاری درستی برای آن انجام دهیم، ابراز کرد: امروز به برکت دولت سیزدهم خرید تضمینی گندم به بیش از ده و نیم میلیون تن رسیده و نقش مهمی در امنیت غذایی دارد و در همین راستا جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی امر لازمی است و دستگاه متولی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی وظیفه دارد بدون طرح دعوا در دادسرا از تغییر کاربری جلوگیری نماید.

وی جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها را ضروری دانست و این امر را مستلزم فرهنگ سازی برشمرد و تاکید کرد: با دست اندازان به منابع طبیعی و ملی و تخریب کنندگان آن بدون اغماض و با جدیت برخورد صورت خواهد گرفت.

شهواری تنش آبی را مسئله بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از منابع آب بایستی با برنامه‌ریزی انجام شده و چاه‌های غیر مجاز مسلوب گشته و برق این چاه‌ها نیز قطع شود و با توجه به قانون توزیع عادلانه آب برای دستگاه‌های متولی تکلیف قانونی وجود دارد که بدون ورود دادگستری خودشان با متعرضین و متخلفین برخورد نمایند.

وی پایش تصویری را یک امر ضروری دانست که بخشی از مشکلات ترافیکی و امنیتی و پرونده ها را می‌توان به وسیله آن حل نمود، ابراز کرد: بایستی در ساخت زندان جدید الیگودرز تسریع به عمل آمده و در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد و با توجه به مشکلات زندان فعلی و حفظ کرامت انسانی زندانیان تا زمان ساخت زندان جدید موضوع انتقال زندانیان شهرستان الیگودرز به شهرستان درود در شورای قضایی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار پرونده به دادگستری استان لرستان وارد شده که با تلاش همکاران ما همه آنها مختومه و قریب به ۵ هزار پرونده نیز از سال‌های گذشته رسیدگی شده‌اند که جا دارد از همه همکارانمان در دادگستری بویژه دادگستری و دادسرای الیگودرز تقدیر و تشکر کنیم، اظهار داشت: در رابطه با مجتمع قضایی شهرستان الیگودرز تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و برای خدمت رسانی بهتر به مردم از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

وی سیاست قوه قضاییه را تقویت نهادهای مردمی فصل خصومت دانست و افزود: تجربه ثابت کرده است که این نهادها بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی مردم را حل و فصل می‌کنند و استفاده از این ظرفیت در لرستان که ریش سفیدان و بزرگان و روحانیت در میان مردم نفوذ دارند بایستی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما