شناسهٔ خبر: 66958560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار راور اعلام کرد

اقدام دولت سیزدهم در تامین برق چند دهه‌ی راور/ گزارش نهضت ملی مسکن در شهرستان

فاطمه افضلی

فرماندار راور گفت: یکی از گسترده‌ترین اقداماتی که در حوزه برق این شهرستان به عنوان زیرساخت مهم برای صنایع و معادن انجام شد که در سال‌های بعد و حتی دهه‌های بعد مردم آثار آن را خواهند دید، افزایش ظرفیت برق شهر راور برای احداث فاز سوم کارخانه فولاد با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات برق بوده است.

صاحب‌خبر -

رضا عباسی در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله رئیسی درباره اقدامات دولت سیزدهم در شهرستان راور اظهار کرد: در حوزه زیرساخت برق بابت تامین برق متقاضیان فاقد شبکه شهری با اعتبار ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال و همچنین تامین برق متقاضیان فاقد شبکه روستایی ۴۷۱۰ میلیون ریال در طول سال ۱۴۰۲ هزینه شده است.

وی برای تعویض سیم به کابل خودنگهدار مجموعاً ۲۶ کیلومتر در روستاهای مختلف اعم از تقی آباد، شریف آباد، خورند، طرز، کهنوج، شهرک فیض آباد، خیرآباد، شهرآباد و دهوج با اعتباری بالغ بر ۷۴ هزار میلیون ریال انجام شد.

عباسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح شبکه و تعویض تیرهای فرسوده و رفع افت ولتاژ بیان کرد: در حوزه بازرسی و نصب کنتور اعتباری بالغ بر۲۷ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال برای نصب ۱۲۰ عدد کنتاکتور و کلید هوشمند به منظور کنترل پذیری مشترکان، همچنین ۲۷۵ عدد تعویض کنتور عادی و نصب کنتور هوشمند برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری و مشترکان پرمصرف خانگی و تجاری هزینه شده است.

فرماندار راور بیان کرد: این در حالی است که ظرفیت فعلی برق راور در پیک مصرف حدود ۱۸ مگاوات است و در وضعیت قبلی قادر به افزایش ظرفیت آن نبودیم که تا حدود دی ماه ۱۴۰۳ به اندازه چندین برابر ظرفیت فعلی به زیرساخت برق اضافه می‌شود.

عباسی گفت: دولت سیزدهم در حوزه تامین اینترنت پرسرعت روستایی نیز طی یک سال گذشته از محل منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد دو سایت جدید ۲G و ۴G نصب و راه‌اندازی و چهار سایت موجود را از تکنولوژی ۲G به ۴G ارتقا داده که منتج به اتصال ۶ روستای شهرستان راور با مجموع ۷۹۲ خانوار و ۲۵۷۹ نفر جمعیت با اعتبار ۲۵۶ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات شده است.

وی تصریح کرد: اتصال  ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از برنامه‌های پیش روی شهرستان راور است و  در حال حاضر ۶۶ روستا معادل ۹۷ و نیم درصد دارای ارتباط مناسب و  ۵۹ روستا معادل ۸۶.۸ درصد دارای کیفیت مناسب دسترسی به اینترنت پرسرعت هستند.

فرماندار راور اظهار کرد: در حوزه روستایی، از ابتدای دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال تعداد چهار سایت جدید احداث و ۱۳ سایت موجود به تکنولوژی ۴G ارتقا یافته و ۳۸ روستا به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۸۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۷۷.۲ میلیارد ریال به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده که قریب به ۵۶ کیلومتر اجرا شده و ۶۶.۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش درباره عملکرد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان راور از ابتدای دولت سیزدهم گفت: تاکنون ۲۲۰ قطعه زمین در شهر راور و ۲۵۵ قطعه زمین در روستاها واگذار شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۸۰۰ متقاضی نیز برای اخذ تسهیلات مسکن با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و به مبالغ ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان و اخیراً ۳۵۰ میلیون تومان جمعاً با اعتبار نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد ۶۰۰ متقاضی با بانک‌ها انعقاد قرارداد شده و عملیات ساخت مسکن را آغاز نمودند.

فرماندار راور با اشاره به بهره‌برداری از ۳۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان بیان کرد: معرفی تسهیلات مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و کارمزد پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله برای سال ۱۴۰۳ نیز آغاز شده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان گفت: از اوایل سال ۱۴۰۲ تاکنون ۷۵۰  مورد عمل جراحی در بیمارستان علی بن ابیطالب علیه السلام راور انجام و ۱۶ هزار و ۵۲۱ نفر بستری شده‌اند.

عباسی تصریح کرد: پیگیری و تهیه دو دستگاه آمبولانس جدید برای شهرستان و پیگیری جذب منابع مالی برای سیستم گرمایشی و سرمایشی اورژانس جدید راور و جذب متخصصین پوست، چشم و ارتوپد برای بیمارستان و پیگیری اتمام ساختمان اورژانس جدید و تجهیز درمانگاه چشم پزشکی و راه‌اندازی درمانگاه چشم و تجهیز و راه‌اندازی اتاق عمل ارتوپدی از اهم اقدامات حوزه سلامت بوده است.

انتهای پیام

نظر شما