شناسهٔ خبر: 66956580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح روشنایی محور‌های خراسان جنوبی برای افزایش ایمنی

خبرگزاری صدا و سیما

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای پروژه روشنایی محور‌های استان برای افزایش ایمنی راه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح روشنایی محور‌های خراسان جنوبی برای افزایش ایمنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمد فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: روشنایی ورودی روستای گسک در شهرستان درمیان به طول ۵۰۰ متر با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های روشنایی در دست اقدام در سطح محور‌های استان به طول ۴ کیلومتر است، افزود: همچنین در راستای ارتقای ایمنی تردد در سطح محورها، روشنایی تقاطع کمربندی گزیک نیز به انجام رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: اجرای این پروژه‌ها در پی درخواست‌های مردمی اهالی روستا‌های واقع در محدوده این محور‌ها انجام شده و نقش مهمی در افزایش ایمنی تردد و رضایت مندی ساکنان این مناطق دارد.

فدوی افزود: روشنایی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی از جمله عوامل مهم در ارتقای ایمنی تردد در شب، به ویژه در ساعات تاریکی شب و در شرایط جوی نامساعد است این امر با کاهش تصادفات رانندگی، افزایش هوشیاری رانندگان و بهبود دید آنها در جاده‌ها و افزایش ایمنی عابران پیاده نقش‌آفرینی می‌کند.

فدوی افزود: تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی برای تامین روشنایی محور‌های دارای تصادف در سراسر استان، برای توجه به ایمنی تردد و پاسخگویی به مطالبات مردمی و براساس اولویت بندی و کارشناسی انجام می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح‌های روشنایی در نقاط حادثه خیز و پرتردد، به ارتقای هرچه بیشتر ایمنی جاده‌های استان و آسایش و رفاه حال مسافران و رانندگان کمک کند.

نظر شما