شناسهٔ خبر: 66956339 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کنفرانس خبری آنچلوتی پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا

کارلو آنچلوتی به مصاحبه‌های جنجالی اخیر رودریگو واکنش نشان داد و فاش کرد که فردا چه کسی درون دروازه رئال برابر دورتموند قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
کنفرانس خبری آنچلوتی پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا
کد خبر: 661955
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ۰۷:۲۰:۰۷

رئال مادرید فردا در ومبلی فینال لیگ قهرمانان برابر دورتموند را پیش رو دارد. حساس‌ترین بازی سال که رئال در صورت برتری می‌تواند پانزدهمین قهرمانی اروپای خود را جشن بگیرد. رئال مادرید در 10 سال اخیر شش بار به فینال رسیده که یک رکورد خارق العاده است.

به گزارش ورزش سه، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بازی گفت: «این مهمترین بازی سال است. تیم متمرکز است و با اعتماد به نفس می‌تواند بهترین بازی خودش را انجام دهد. ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم تا مهمترین بازی فصل را انجام دهیم، اما با احترام تمام به حریف که کاملا شایسته حضور در فینال بوده و عالی کار کرده است.»

از کارلتو در مورد اظهارنظرهای اخیر رودریگو (احتمال جدایی و اینکه سیتی بهترین تیم دنیاست) و تنشی که ممکن است در رختکن ایجاد شده باشد، سوال شد: «از حضور در اینجا بسیار خوشحالم. این اولین بار نیست و امیدوارم آخرین بار نباشد. ما در تمرین دیروز لحظات خوبی را پشت سر گذاشتیم و من به بازیکنانم از جمله رودریگو اعتماد دارم. رودریگو تا اینجا همه توانش را برای تیم گذاشته و شک ندارم که فردا نیز چنین خواهد کرد. او برای ما بازیکن مهمی بوده، هست و خواهد بود (تضمین ماندنی شدن رودریگو)»

آیا کورتوا ثابت بازی می‌کند؟ «لونین فردا به لندن سفر می‌کند و روی نیمکت می‌نشیند. بله، فردا کورتوا بازی می‌کند.»

آنچلوتی در مورد وضعیت تیمش گفت: «مهمترین چیز برای این نوع مسابقات این است که ایده‌های واضحی در ذهن بازیکنان قرار دهیم. هر چه واضح‌تر باشد، تیم استرس کمتری خواهد داشت. واضح است که بازیکنان احساساتی خواهند شد و هر کدام با توجه به شخصیت خود با این فشار کنار می‌آیند. همه برای این بازی استرس خواهند داشت اما ترسیدن طبیعی است ولی در زمین باید کیفیت بالای خودمان را نشان دهیم و فداکاری کنیم.»

آنچلوتی در مورد کامبک‌های رئال گفت: «پاسخ به این سوال دشوار است. این باشگاه چیز خاصی دارد. آنچه اینجا اتفاق می‌افتد تصادفی نیست. تاریخ، سنت، شخصیت، کیفیت و آنقدر این کامبک‌ها اتفاق می‌افتد که دیگر تصادفی نیستند.»

تفاوت بین این فینال و فینال سال 2014: «الان من باتجربه‌تر شده‌ام. نسل گذشته کار بزرگی انجام داد و اینجا هنوز بازیکنانی از آن فینال را داریم. کاری که این بازیکنان انجام داده‌اند، باورنکردنی است.»

قهرمانی برای رئال الزامی است؟ «خیر، لیگ قهرمانان یک وسواس نیست اما قهرمانی در این رقابت‌ها قطعا اتفاق بسیار مهمی است. فصل ما بدون توجه به اینکه فردا در فینال چه اتفاقی می‌افتد بسیار موفق بوده است.«

بعد از رفتن بنزما چگونه سطح بالای تیم را حفظ کردید؟ «مسئله نگرش و روحیه است. ما لحظاتی سخت داشتیم ولی بازیکنان توانستند گامی رو به جلو بردارند. ما از رفتن بنزما به عنوان فرصتی برای درخشش دیگر بازیکنان نگاه کردیم.»

 

نظر شما