شناسهٔ خبر: 66955538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سیدعبدالله متولیان

آیت‌الله رئیسی  دولت معیار شعار‌های انقلاب

روزنامه جوان

این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. (امام خامنه‌ای ۱۴خرداد ۱۳۹۶). در جهان امروز، امام خمینی را با مواضع و شعارهایش می‌شناسند. شعار‌های امام راحل برخاسته از اهداف متعالی اسلام ناب محمدی (ص) است. در حقیقت امام عزیز ما احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) است.

صاحب‌خبر -

 ۱- این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. (امام خامنه‌ای ۱۴خرداد ۱۳۹۶). در جهان امروز، امام خمینی را با مواضع و شعارهایش می‌شناسند. شعار‌های امام راحل برخاسته از اهداف متعالی اسلام ناب محمدی (ص) است. در حقیقت امام عزیز ما احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) است. 
فلسفه وجودی تمام انبیای الهی آشتی دادن انسان با خدا و کوچ دادن انسان از فرش به عرش بوده است، اما متأسفانه حرکت انقلاب‌های چند سده اخیر همگی بر محوریت انسان و تلاش برای ترجیح اراده انسان‌ها بر اراده خداوند بوده و در واقع همت انقلاب‌های سده‌های گذشته بر کوچ اجباری و دوباره انسان از عرش به فرش بوده است. انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برخلاف انقلاب‌های پیشین، در امتداد نهضت انبیای الهی و برای آشتی دادن مجدد انسان‌ها با خدا و حرکت از فرش به عرش صورت گرفته است. 
۲- انقلاب اسلامی ایران که به­‌وسیله امام بزرگوار و با اراده خداوند سبحان محقق شد، نه یک انقلاب سیاسی و مادی و نه تلاش یک گروه برای جابه‌جایی قدرت و جایگزینی یک گروه قدرت‌طلب جدید به جای گروه قبلی، بلکه یک تحول عمیق و بنیادین در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی و همه شئون مادی و معنوی است. بقای انقلاب اسلامی ایران مترادف بقای شعار‌های امام خمینی و حفظ مشی و روحیه انقلابی، و تعهد به اصول و مبانی انقلاب امام راحل است. 
۳- شعار‌های امام بزرگوار ما متنوع و گسترده است که از آن جمله است: «صدور انقلاب به سرتاسر جهان»، «نفی سلطه بیگانگان با تأکید بر اصل نه شرقی نه غربی»، «استقلال همه جانبه»، «خداباوری و شناخت ظرفیت‌های درونی و ایستادن روی پای خود»، «اعتماد به خداوند و تکیه به شعار ما می‌توانیم منبعث از عقلانیت»، «عمل به تکلیف در جهت رضایت خداوند»، «قیام برای خدا»، «ایستادگی و مقاومت و عدم سازش با دشمن»، «اعتماد و باور به مردم»، «خدمت به مردم به عنوان ولی نعمت و صاحب کشور و انقلاب»، «خستگی ناپذیری»، «دشمن شناسی و شجاعت در برابر دشمن»، «اجرای احکام الهی»، «تلاش برای ایجاد عدالت در همه ساحات زندگی مردم»، «فسادستیزی»، «نفی ظلم انظلام»، «تلاش برای حفظ انسجام و وحدت ملی»، «تقویت باور‌های الهی مردم و تقویت ارزش‌های دینی»، «نگاه سه‌بعدی به عقلانیت و معنویت و عدالت در چارچوب دین مبین اسلام در پیشبرد امور»، «سرسختی و عدم انعطاف در برابر دشمن»، «تلاش برای تمدن‌سازی و حرکت برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» و.... 
همه شعار‌های امام عزیز را می‌توان در کلیدواژه «ایستادگی و مقاومت بر سر احیای اسلام ناب» و «عدم سازش با شیطان» خلاصه کرد. در واقع شعار‌های امام و انقلاب فراتر از شعار، نماد تفکر و مکتب امام خمینی است. 
۴- پس از انقلاب و به ویژه پس از جنگ تحمیلی، در برابر شعار و تفکر ایستادگی و مقاومت، برخی غربگرایان و افراد سست عنصر و سست کمربند به ترویج تفکر سازش با دشمن پرداخته و طی ۳۵ سال گذشته از طریق پیگیری خط سازش با دشمن هزینه‌های بسیار سنگینی را به نظام و مردم تحمیل کردند که درخت خسارت بار و ذلیلانه برجام یکی از آن‌ها است. درخت برجام که قرار بود دنیای ما را گلستان کرده و متضمن آب و آبادانی برای کشور شود و به اصطلاح گلابی بدهد با میوه زقوم اینستکس (به بهانه دور زدن تحریم یوترن) استقلال کشور را نشانه رفته و نانوشته و به شکل عملی ایران را تحت فصل هفتم منشور ملل متحد و تحت قیمومیت سه کشور اروپایی قرار می‌داد که با هوشمندی مجلس انقلابی یازدهم و با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران خنثی شد. 
۵- خادم‌الرضا و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی (ره) در شرایطی سکان قوه اجرایی کشور را در دست گرفت که توسط مروجان خط سازش با شیاطین غربی، شعار‌های امام راحل به بوته فراموشی سپرده شده و «کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داشت»، «صندق ذخایر ارزی خالی بود»، «نقدینگی به بالاترین حد ممکن رسیده بود»، «ذخایر کالا‌های استراتژیک به کمترین حد خود در تاریخ انقلاب رسیده بود»، «خزانه دولت خالی»، «هزاران همت دیون و بدهی‌های دولت قبل به دولت جدید منتقل شده بود»، «هزاران کارخانه و بنگاه تولیدی به حالت تعطیل و ورشکستگی افتاده بود»، «آثار سوءمدیریت دولت قبل در اعتصابات کارگری و فرهنگیان نمود یافته و کم کم به سایر اقشار و بازنشستگان در حال سرایت بود»، «فروش نفت تقریباً متوقف شده بود»، «روزانه صد‌ها نفر تلفات کرونا داشتیم»، «دولت جدید حتی برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت پول نداشت»، «۸ میلیارد دلاری که به کالا‌های اساسی و استراتژیک اختصاص یافته بود نیز در همان ماه‌های اول سال مصرف شده بود». علاوه بر موارد فوق و ده‌ها مورد دیگر روحیه ملت خراب، باور‌ها و اعتقادات مردم آسیب دیده و امید و اعتماد مردم تخریب شده بود. در چنین شرایطی برخی از وزرای دولت روحانی، دولت آیت‌الله رئیسی را دولت مستعجل دانسته و براین باور بودند که قیمت ارز طی دو سه ماه به حدود ۱۵۰ هزار تومان رسیده و دولت سقوط می‌کند. 
۶- شهید جمهور طی ۱۰۰۰ روز خدمت مخلصانه و با خستگی ناپذیری غیر قابل وصف، بی‌هیچ گله گذاری بیش از ۴۰ هزار کیلومتر با مردم همراهی کرد و نگذاشت (اصطلاحاً) آب در دل مردم تکان بخورد و با حضور در میان مردم و تلاش برای حل مشکلات کشور و مردم، آرامش و اعتماد را به آنان هدیه داد. طی این مدت واکسن وارد و مشکل کرونا حل شد، هزاران کارخانه و بنگاه تولیدی احیا شد و صد‌ها هزار کارگر به محیط کار بازگشتند، تولید رونق گرفت، صندوق ذخیره ارزی نیز احیا شد، تورم نزولی شد، رشد نقدینگی متوقف و سیر نزولی پیدا کرد، بیکاری کاهشی شده و در برخی استان‌ها به صفر رسید، ایران به عضویت شانگ‌های و بریکس در آمد، دیپلماسی همسایگی جواب داد و ده‌ها مورد دیگر که از حوصله این مختصر خارج است. 
۷-، اما آن چیزی که آیت‌الله رئیسی را از سایر رؤسای جمهور متمایز می‌کند، نه فقط همت و پشتکار و روحیه خستگی ناپذیر بلکه پرچمداری او برای احیای ارزش‌های اسلامی و شعار‌های انقلاب است. امروز اگر در جهان میلیارد‌ها انسان برخلاف عوامفریبی رسانه‌های غربی در برابر دولت‌های خود قرار گرفته و شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، اگر دانشجویان دانشگاه‌های امریکایی به اردوگاه مقاومت فلسطین پیوسته‌اند، اگر کشوری مانند هند نیز برای همدردی با مردم ایران عزای عمومی اعلام می‌کند، اگر سازمان ملل متحد مجلس یادبود برای سیدالشهدای خدمت برگزار می‌کند، اگر بستر مناسب برای هزاران دانشجوی امریکایی جهت ارتباط با نامه مقام معظم رهبری به وجود می‌آید... همه و همه ثمره و میوه شجره طیبه شعار‌های انقلابی امام خمینی است که به دست آیت‌الله رئیسی دوباره زنده شده است. 
نتیجه اینکه راه استمرار عزت و سربلندی ملت ایران و احیای گفتمان امام خمینی و برجسته‌تر شدن شعار‌های انقلاب، از مسیر مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر و انتخاب فردی در تراز دولت معیار و احیاگر شعار‌های انقلاب اسلامی است.

نظر شما