شناسهٔ خبر: 66955274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر عامل راه آهن:

ساخت راه‌آهن ویژه قطار تندرو تهران-مشهد آغاز می‌شود

مشهد-ایرنا- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، در آینده نزدیک کلنگ ساخت بزرگ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کشور یعنی راه آهن ویژه قطار تندور در مسیر تهران -مشهد بر زمین زده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید میعاد صالحی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از تغییر نام ایستگاه راه آهن مشهد به ایستگاه شهید رئیسی مشهد اظهار کرد: رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی، اهتمام خاصی به اجرای طرح‌های ریلی از جمله احداث راه آهن تندرو تهران - مشهد داشت.

وی با اشاره به حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی از حوزه حمل و نقل ریلی افزود: شهید جمهور در حوزه مسایل ریلی برای ما مانند پدر بودند، وقتی به بن بست‌هایی در جریان مسایل کاغذ بازی اداری با وزارتخانه ها بر می‌خوردیم، مشکلات را با پیگیری برطرف می‌کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد با افزایش قطارهایی که در این چند سال تامین مالی آنها صورت گرفته و همچنین نوسازی ناوگان ریلی مسافری، خدمت بیشتری به زائران حضرت رضا (ع) در مسیرهای منتهی به مشهد ارائه کنیم.

صالحی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۳۱ میلیون نفر از شبکه حمل و نقل ریلی استفاده کردند که افزون بر ۱۶ میلیون نفر از آنان در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شدند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر مطابق آمار ۷۰ درصد از ترددهای ریلی برون شهری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد انجام می‌شود.

جمعه شب آیین رونمایی از نام جدید ایستگاه راه آهن مشهد، با عنوان «ایستگاه شهید رئیسی» برگزار شد.

نظر شما