شناسهٔ خبر: 66955264 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تمام سناریوهای سقوط/امشب کدام تیم‌ها می‌افتند؟

سناریوهای مختلفی در آخرین هفته لیگ برتر وجود دارد تا تکلیف دیگر تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری ۸ دیدار به صورت هم‌زمان پیگیری شد. با پایان این هفته از رقابت‌ها سقوط صنعت‌نفت آبادان با شکست مقابل ذوب‌آهن قطعی شد. نفتی‌ها با ۲۱ امتیاز در رتبه شانزدهم قرار گرفتند و با توجه به اختلاف ۵ امتیازی با فولاد رده چهاردهمی، دیگر این تیم شانسی برای بقا در لیگ برتر ندارد و در نتیجه تقابل آن‌ها با تراکتور در هفته پایانی تشریفاتی خواهد بود.

برای مشخص شدن دیگر تیمی که به لیگ آزادگان سقوط می‌کند باید تا روز شنبه ۱۲ خرداد صبر کرد. تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و پیکان برای بقا در هفته پایانی با یکدیگر رقابت‌می‌کنند. در حال حاضر استقلال خوزستان با ۲۵ امتیاز در رتبه پانزدهم، فولادخوزستان با ۲۶ امتیاز در رتبه چهاردهم و پیکان با ۲۷ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد.

در هفته پایانی استقلال خوزستان میزبان هوادار خواهد بود، آبی‌پوشان خوزستانی در هفته‌های پایانی نتایج خوبی کسب کردند و هوادارنشان را برای بقا امیدوار کردند، آن‌ها موفق شدند هفته گذشته با نتیجه ۳ بر ۲ مس‌رفسنجان را مغلوب کنند. فولاد خوزستان که در دقایق پایانی این هفته برتری را مقابل پیکان با تساوی تعویض کرد نیز باید در زمین نساجی مازندران به میدان برود. در مقابل پیکان نیز میزبان استقلال تهران خواهد بود. قطعا بر روی کاغذ کار استقلال خوزستان در مقابل هوادار راحت‌تر خواهد بود، چرا که هوادار بعد از شکست سنگین ۵ بر صفر مقابل نساجی و رتبه‌ای که در جدول دارد انگیزه کمتری خواهد داشت.

سرنوشت بقا و قهرمانی در دستان پیکان

شاگردان رضا عنایتی که با ۱۵ تساوی در این فصل رکوردار هستند، موفق شدند در این هفته با گل دقایق پایانی علی قربانی یک امتیاز حساس را در اهواز بدست بیاورند و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شوند اما قطعا آن‌ها نسبت به دیگر رقبا در هفته پایانی به مراتب بازی سخت‌تری خواهند داشت. پیکان باید در ورزشگاه شهید دستگردی مقابل استقلال تهران قرار بگیرد. آبی‌پوشان پایتخت که با پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند فقط به ۳ امتیاز این دیدار فکر می‌کنند و منتظر لغزش پرسپولیس خواهند بود تا بتوانند در هفته پایانی به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

امید جنوبی‌ها به استقلال؛ پیکان یک امتیاز تا بقا

از طرفی فولاد خوزستان و استقلال خوزستان امیدوار هستند تا استقلال تهران بتواند با برتری مقابل پیکان مسیر بقا را برای آن‌ها هموار کند. این دو تیم در صورت شکست پیکان می‌توانند جای این تیم را بگیرند، چرا که حتی اگر پیکان بتواند یک امتیاز مقابل شاگردان نکونام کسب کند، قطعا در لیگ برتر می‌ماند. خودروسازان موفق شدند در دیدارهای رفت‌ و برگشت استقلال خوزستان را در این فصل مغلوب کنند و حتی اگر خوزستانی‌ها موفق شوند هوادار را مغلوب کنند با پیکان هم‌امتیاز می‌شوند و با توجه به قانون بازی رو در رو این پیکان خواهد بود که بالاتر از استقلال خوزستان قرار می‌گیرد.

استقلال خوزستان محکوم به برد

آبی‌های خوزستان تنها در صورت برتری مقابل هوادار و شکست پیکان یا توقف فولادخوزستان می‌توانند در لیگ برتر بمانند. استقلال خوزستان اگر بتواند ۳ امتیاز مقابل هوادار را کسب کند، باید منتظر شکست پیکان مقابل استقلال تهران و یا توقف فولادخوزستان مقابل نساجی مازندران باشد در غیر این صورت این تیم به لیگ آزادگان سقوط می‌کند.

فولاد امیدوار به تکرار نتیجه رفت مقابل نساجی

فولاد خوزستان اگر در دقایق پایانی برتری را مقابل پیکان از دست نمی‌داد، می‌توانست با کسب ۳ امتیاز این دیدار از سقوطش جلوگیری کند، اما حالا با این نتایج آنها باید مقابل نساجی حتما امتیاز کسب کنند. فولادی‌ها در دیدار رفت موفق شدند با تک گل ساسان انصاری، نساجی را مغلوب کنند و حالا باید در هفته پایانی مقابل نساجی متحول شده ساکت الهامی قرار بگیرند. فولاد در صورت برتری در این دیدار بدون توجه به بازی‌های دیگر در لیگ می‌ماند اما اگر با نتیجه تساوی یا شکست از این دیدار خارج شود، باید منتظر شکست یا توقف استقلال خوزستان مقابل هوادار باشد.

257 251

نظر شما