شناسهٔ خبر: 66954590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

متهم: اموال سرقتی را  به نیازمندان بخشیدم!

روزنامه جوان

با شکایت زن ثروتمند، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای بررسی حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مردی که به اتهام سرقت میلیاردی از همسر سابقش بازداشت شده، مدعی است به خاطر انتقام دست به ارتکاب جرم زده است. 
اوایل فروردین‌ماه امسال زن پولداری پس از چند روز سفر به خارج از کشور وقتی به خانه‌اش در یکی از برج‌های مسکونی غرب تهران بازگشت، متوجه سرقت اموالش شد و به اداره پلیس رفت و از سرقت وسایل خانه‌اش شکایت کرد. وی در توضیح ماجرا گفت: «وضع مالی خوبی دارم و کارم خرید و فروش فرش‌های ابریشمی و تابلوفرش‌های نفیس است. چند روز قبل برای تعطیلات نوروز به یکی از کشور‌های همسایه سفر کردم و امروز وقتی به خانه‌ام برگشتم، دیدم همه وسایل خانه به‌هم ریخته است. همان لحظه فهمیدم سارقی به خانه‌ام دستبرد زده و وقتی به سراغ طلا‌ها و جواهراتم که بیش از ۵ میلیارد تومان ارزش داشت، رفتم دیدم سرقت شده است. سارق علاوه بر طلاهایم، دسته‌چکم و ۱۲ تابلوفرش گرانقیمت را هم که برای مشتری خریده بودم سرقت کرده بود و فرش‌ها هم بیش از ۵ میلیارد تومان ارزش داشت.»

 چک‌های بلامحل 
با شکایت زن ثروتمند، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی مصطفی تقی‌زاده، بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای بررسی حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند. 
مأموران پلیس در بررسی‌های خود دریافتند سارق بدون تخریب قفل در وارد خانه شده و از محل نگهداری طلا‌ها و جواهرات هم باخبر بوده است. 
در حالی که فرضیه سارق آشنا برای مأموران قوت گرفته بود، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و این‌بار اعلام کرد سارق با چک‌های او حدود ۶ میلیارد تومان لوازم خانه، خوراکی و وسایل صنعتی خریده است و فروشندگان هم چک‌های او را به اجرا گذاشته‌اند. 

 آخرین تصویر 
با شکایت دوم شاکی، مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی سارق ادامه دادند و موفق شدند تصویر سارق را در آخرین خرید از مغازه‌ای که دوربین مداربسته آن را ثبت کرده بود، به دست آورند. دوربین‌های مداربسته تصویر مردی حدوداً ۳۰ ساله‌ای را ضبط کرده بودند و از آنجایی که هنوز فرضیه سارق آشنا برای مأموران مطرح بود، تصویر سارق به شاکی نشان داده شد و وی به محض دیدن تصویر دوربین مداربسته سارق را شناخت و گفت او شوهر سابقم به نام اسکندر است که پنج ماه قبل به خاطر اختلافاتی که داشتیم از هم جدا شدیم. 

 بازداشت
پس از شناسایی سارق، بررسی‌های مأموران نشان داد متهم سارق سابقه‌داری است که قبلاً به جرم سرقت بازداشت شده و مدتی هم حبس بوده است. 
بدین ترتیب اسکندر تحت تعقیب قرار گرفت، اما وقتی مأموران به خانه‌اش رفتند، متوجه شدند او به مکان نامعلومی گریخته است. تحقیقات برای دستگیری سارق ادامه داشت و مأموران چند روز قبل مخفیگاه او را در کرج شناسایی و بازداشتش کردند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت از خانه همسر سابقش اعتراف کرد. وی برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 

 انتقام از همسر سابق
 سارق ۳۳ ساله مدعی است اموال همسرش را به خاطر انتقام از او سرقت کرده، وگرنه خودش وضع مالی‌خوبی دارد و نیازی به اموال سرقتی ندارد. 

 اسکندر چرا از خانه همسر سابقت سرقت کردی؟ 
می‌خواستم از شهره انتقام بگیرم و اگر شناسایی نمی‌شدم باز هم از خانه‌اش سرقت و سعی می‌کردم از او دوباره انتقام بگیرم. 

 چرا می‌خواستی از او انتقام بگیری؟ 
او زندگی‌ام را نابود کرد. خیلی آرزو‌ها برای زندگی‌ام داشتم و علاوه بر آن، آبروی مرا پیش بستگانم برد. من شهره را دوست داشتم، به همین خاطر با او ازدواج کردم، اما او فکر می‌کرد به خاطر اموالش با او ازدواج کرده‌ام. چند ماه قبل یک دفعه به من گفت دوستم ندارد و می‌خواهد از من جدا شود. هر چقدر تلاش کردم تصمیمش را عوض کنم فایده‌ای نداشت و در نهایت هم وکیل گرفت و از من جدا شد. از او کینه به دل گرفتم و به دنبال فرصتی بودم تا از او انتقام بگیرم. 

‌دلیل جدایی‌اش چه بود؟ 
واقعیتش من یک‌بار سابقه سرقت دارم، اما وقتی ازدواج کردم، تصمیم گرفتم دور کار‌های خلاف را خط بکشم. از طرفی هم خودم پولدارم و نیازی به سرقت هم نداشتم، اما او این موضوع را بهانه کرد و از من جدا شد. 

‌شما که وضع مالی‌ات خوب است، چرا می‌خواستی با سرقت از او انتقام بگیری؟ 
شهره خیلی پولدار بود و از طرفی هم می‌دانستم چقدر اموالش به جانش بسته است. می‌دانستم اگر اموالش را سرقت کنم، آرامش و آسایش را از او می‌گیرم، به همین دلیل تصمیم گرفتم از او به این شیوه انتقام بگیرم. 

 اموال سرقتی را چه کردی؟ 
من نیازی به اموال او نداشتم. مقداری را برای نیازمندان، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها هزینه کردم و مقدار زیادی هم در خانه‌ام بود که کشف شد. 

 فکر می‌کردی شناسایی شوی؟
نه، چون هنگامی که برای خرید به مغازه‌ای می‌رفتم و چک می‌دادم کلاه و عینک می‌گذاشتم و چهره‌ام را تغییر می‌دادم، اما در آخرین مورد فراموش کردم چهره‌ام را تغییر دهم.

نظر شما